tinnitus och mediciner
En del mediciner har ju tinnitus som biverkning. Det är bl.a. vissa värktabletter och antidepressiva mediciner. Kanske någon är bekant med vilka mediciner det gäller? Det är ju rätt bra att veta vilka det är så man kan få en annan medicin när man redan har tinnitus.
Det vore ju en fördel om man slapp dessa medeciner

#2 Tack för förteckningen. Det var precis vad jag önskade. Tack!

#3 Vad kul att det hjälpte till! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag som redan har tinnitus ville inte äta medicin som kunde få tinnitusen att bli värre - alltså medicin med tinnitus som biverkning. Blev då vägrad hjälp av psykiatrin för min panikångest jag har. Det tyckte jag var RIKTIGT dåligt.
Va hemskt! Det måste ju finnas alternativa mediciner som inte har biverkningar i form av tinnitus. Kan tänka mig att det inte dämpar panikångesten heller om du ska gå och vara rädd för värre tinnitus! Hur har du gått vidare med detta eller tänker göra?
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Jag fick en psykolog via vårdcentralen istället. Dock så jobbar inte de psykologerna speciellt länge med vardera patient. Det är bara en viss tid. Det fungerar så där. Trivs dock bra med honom, han är duktig men är rädd såklart för att jag inte är tillräckligt "bra" när vår tid är slut.
Skönt att det löste sig. Den psykologen kanske kan remittera dig vidare till någon som han vet är bra!?
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Tja…då blir det ju utanför själva "frikorts-systemet" och det har jag inte råd med. Har kollat upp det med faktiskt nu nyligen för att få veta om jag kanske hade råd men det har jag garanterat inte. Men men…jag är inte neggig av mig, jag hoppas på det bästa och att det löser sig. Så länge man är positiv o försöker vara glad så kan mycket gå vägen trots vissa hinder.
Tack för infon. Jag har tinnitus, ibland ganska jobbig. Jag äter inga mediciner som har det som biverkning men värktabletter tar jag då och då. Måste tänka på att undvika de värsta bovarna.
Äter blodtrycksmedicin (Verapamil), och blev nyligen tvungen att höja dosen - kraftigare tinnitus kom som ett brev på posten :(
Blir till att prova ut ny medicin i början av November…
Voxra ger markant ökad tinnitus, står i biverkningslistan.
Fluoxetin har minskat min tinnitus avsevärt pga. att jag slappnar av (musklerna i nacken och runt öronen som jag ständigt spänner annars, slappnar av) och inte hetsar upp mig kring ljudet.
Naturläkemedlet Tone sägs hjälpa mot öronproblem. Jag äter tone och har märkt att min väldiga ljudkänslighet i princip har försvunnit. Tone innehåller magnesium som gynnar öronen, stress och minskar depression. Jag äter även magnesium separat. Har man depressionstendenser och/eller är nedstämd, minskar magnesium i kroppen. Enligt prover jag gjort hade jag väldigt, väldigt låg halt av magnesium i kroppen.
Observera att detta är mina erfarenheter och jag påstår inte att dessa läkemedel passar på alla eller att alla får samma effekter.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#12 Det där med magnesium är bra. Beror tinnitus på spänningar i nacken är ju avslappning bra naturligtvis. Allt som minskar tinnitus är bra.