Hobby!?
Håller du på med något speciellt intresse som hobby? Det skulle vara spännande att höra vad ni gillar att pyssla med. Kanske någon vill visa vad ni håller på med!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag kan börja!
Jag har tilsammans med min man ett motorcykelintresse och på sommarna försöker vi åka på mc träffar och träffar likasinnade.
Jag gillar att pyssla med olika material, bland annat trådslöjd, göra smycken, måla. Sen läser jag gärna böcker, men har en tendens att fastna i bokens värld och får inget annat gjort förrän boken är slut. Ungarna får be om mat när de är hungriga! 

Nedan en bild på en frukfat jag gjort i trådslöjd.
Ritva

Både fat och hundar är jättefina!
Mitt stora intresse är djur.
Jag har två hundar och tre katter. Dom ägna jag mest tid åt (naturligtvis). Jag tycker mycket om musik också och att se på film och läsa. Det är roligt att sitta vid datorn också
Som fembarnsförälder så har man inte något skriande behov av att hitta på egna fritidsintressen…
Är sändaramatör, så jag lyssnar mycket på bruset i radion :)
Mycket musikintresserad och sitter en hel del tid vid datorn.

Vad roligt att läsa!
Jag har alldeles för många intressen - det är ju så svårt att begränsa sig!
Mitt största intresse är hästar. Har tre russ hemma som jag rider och kör. Jag kör mest i skogen, alltså maken sågar och jag kör hem till ved! KUL! Både jag och de 3 döttrarna rider på ridskola.
Vi driver även ett lite hobbyjordbruk. Vi har framförallt får och lite mark. Snart kommer den mest hektiska tiden med lamningar och sen höskörden.
Jag tovar även av fårens ull. Har stått på några marknade och håller på att bygga en webshop: www.skinnarbo.com Är under uppbyggnad, finns idag inga produkter inlagda - men det kommer!
Jag har även börjat lite smått med att släktforska - det är SÅ roligt!!! Men tiden finns ju inte…
Studerar även på heltid, sista terminen på lärarutbildningen…
Det skulle vara jättekul att få se några bilder på era djur 
/Désirée

Fiffilura, å vilka stiliga killar
Underbar bild! 
/Désirée

Jag har faktiskt musik som ett stort intresse.
Spelar i en marchorkester här i stan där jag spelar tvärflöjt. Spelar även gitarr, piano, kornett och lite till, plus att jag sjunger väldigt mycket.
Till våren skall vi i musikkåren åka till Oslo på 17e maj och marchera på Karl-Johan och marchera runt Kungahuset! :D Och jag som norsk tycker detta skall bli väldigt roligt! Har aldrig vart på Karl-Johan, nämligen.
Skickar med en bild på mig från min senaste fotosession där jag spelar och sjunger gitarr i min fars gamla, sunkiga replokal. =)
Släktforskning, fotografering, naturen. det räcker mer än väl för mig.
Hälsningar Gnidde.
Vad många olika hobby/intressen som det finns. Kul att läsa.
Jag syr med pärlor, grönsländsk pärlbroderi, stickar, virkar och handarbetar på alla möjliga sätt.
Läser mycket, jobbar ju på bibliotek.
Och jag är Medarbetare på kolhydrater i fokus, det tar mycket av fritiden men är jättekul.
Barnbarnen ingår också här, det är det bästa som hänt mig att jag fått barnbarn som bor i samma hus som jag.
På sommaren älskar jag vara ute i naturen, gå på loppis och hitta roliga saker till billig peng.
Trädgårdsarbete är också jättekul.
Så det finns mycket att fylla tiden med.
#9 Snart dags att åka nu! Spännande! Berätta gärna hur det gick sen!
Tvärflöjt funderade jag på att spela när jag skulle välja instrument som tioåring. Men det blev fiol istället!
Ritva
Har en uppsjö av olika hobbysar / intressen!
De två överlägset största är musik och korsordslösande.
Jag har spelat piano i många år, är en god amatörpianist inom klassisk musik. Har även spelat kyrkorgel och trumpet samt fuskat lite med gitarr. Skulle jättegärna lära mig spela cello! Gillar att gå på Operan, gör det ett par gånger om året. Blir även en del andra konserter, ska t ex på Gitarrfestival nu i maj.
Löser korsord på rätt avancerad nivå sedan 6 år, skickar in och tävlar och vinner ibland. Har även hållit på med att konstruera själv, det är jätteroligt men svårt!
Läsning, svampplockning, lagom med motion och sport, umgänge med vänner och familj, baka och laga mat, resor, bio, ute och äta, ute och fika, shoppa, måla, samla konst, pust… (mycket mycket mer…)

Ja, att välja är svårt. Tidigare höll jag på mycket med musik och dans, men det ligger på hyllan just nu.
Just nu är det mest handarbete i form av stickning, virkning och symaskin, och så har jag engagerat mig i hemlösa katter. Halkade in på ett bananskal där.
Men det var tack vare det som jag hittade hit! (via hittekatter. ifokus alltså)
Oj jag såg inte den här tråden så jag har startat en ny. Ritva kan du flytta mitt inlägg hit tror du? Och ta bort den andra?
Här är en bild på en av mina judo killar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#15 Ingen fara Giffan, jag har fixat det! 
Har din son tränat länge?
Ritva
#16 Ponnytrav har de båda kört sen de va små, började tävla då blev 8 år. Judo har de tränat i 1½år nu. Och de har börjat tävla lite smått med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus