Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: allmännt-övrigt
Läst 2366 ggr
Ritva
0

Hörselskadade i arbete?

En av våra medlemar skulle vilja veta vad det finns för yrkeskategorier bland hörselskadade.

Det enklaste sättet är att NI medlemmar berätta vad just du sysslar med i ditt arbete, skriv gärna vilken typ av nedsättning du har också.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Surgubben
0

Va, vadå finns det dem som jobbar? Förvånad 

// Surgubben - Larm & CCTV-Tekniker.

Ritva
0

#1 haha ja det finns det faktiskt! Vad innebär det jobbet, jag har inte en aning och hur funkar det för dig med ditt funktionshinder?

Ritva

Ritva
0

Jag arbetar som förskollärare/specialpedagog på en förskoleavdelning med barn som har grav språkstörning. Detta gör att barn gruppen endast består av 10 barn och vi använder oss av TAKK med barnen.

Ljudmiljömässigt är ju alla former av barngrupper ganska bullriga platser men vi har fått bord med ytbelägget "Tapiflex"  som är ljuddämpande. Jag hör inte brandlarmet så jag ska få armbandsvibrator som även ska kopplas till telefonen samt t-slinga handsfree.

Det som är svårt är att kunna höra barnens samtal på håll när man vill vara med och höra vad som sker. Annars tycker jag att jag har världens bästa jobb!!

Ritva

Surgubben
0

Tydligen inga fler som jobbar… Tyst

Ritva
0

#4 ja lite märkligt dött här just nu, men det kan ju vara alla skolavslutningar!?

Ritva

Ritva
0

*puttar upp lite*

Ritva

emiya
0

Jag är egentligen sjukpensionär, men jobbar lite som cirkelledare och föreläsare. Det funkar bra med hörslinga och andra hörhjälpmedel, samt en stor portion förståelse från mina deltagare!Glad

Tiana
0

Jag jobbar som fastighetsmäklare, och det fungerar bra bara jag informerar om min dåliga hörsel…

Ritva
0

#8 Det har jag nog aldrig träffat nån som är hörselskadad som är! Använder du några hjälpmedel?

Ritva

Tiana
0