Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: hjälpmedel
Läst 3379 ggr
[Jens]
3

Nya tekniska prylar i huset.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Nu har en kille varit hemma hos mig och installerat brandsystem och dörrklocka som är kopplade till min nya väckarklocka. Blev nervös först med tanke på väckarklockan men blev överraskad att den var så stilren som den är. Den gamla Bellman är verkligen inte snygg.

Den gamla: http://www.bellman.se/web/page.php?catid=104

Den nya ser ni på bilden nedan:

[Jens]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan fick jag en TV-DEX också så att jag kan koppla det till TVn men vi fick inte igång den för tillfället men det ska nog ordna sig.

http://www.widex.se/sv-se/products/dex/tvdex/

[Jens]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såg en video från hörtekniks hemsida om precis det som teknikern har gjort hemma hos mig:

DesK
2

Waow vad läckert, toppen med så bra hjälpmedel! 🙂

/Désirée

[Jens]
1

Det borde du också ha DesK! Jag har alltid varit orolig när jag har sovit själv hemma och att det ska börja brinna men nu har jag de rätta sakerna och jag kommer vakna av larmet..

DesK
1

Samma här, men jag har förlitat mig på mina hundar! 🙂 Ska kolla upp med hörselvården vad jag kan få för larm.

/Désirée

[Jens]
1

Ja, jag sa det till teknikern som kom på besök att min hund har alltid hjälpt mig och jag känner mig trygg med honom men han lever ju inte för alltid så det är bra med riktiga saker så att säga.

[Jens]
1

Väckarklockan är jättefin också! Vilken skillnad från den gamla jag hade! Har aldrig gillat den!

Gatukorsning
0

För att vakna på morgonen så har jag tre väckarklockor och en man. Mina två katter hatar morgnar så de är ju inte mycket till hjälp där…

Men oj vad nervös jag är om min man är bortrest, jag vågar knappt somna för att jag är rädd att jag inte ska vakna i tid nästkommande dag.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!