Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettutanförämnet
Läst 4922 ggr
DesK
1

Klotterplanket 3

Nu är den gamla tråden lång, så vi snackar vidare här om allt möjligt utanför ämnet

/Désirée

DesK
1

Ikväll blir det fest här, min äldsta dotter tog körkort idag! Skrattande

/Désirée

Maria
2

Ett lite sent grattis till din dotterGlad

Idag är en slapp dag.

Jag har gjort korv stroganoff och planterat höstblomster i min stora kruka vid entren.

/Maria

DesK
1

Härligt med höstblomster! Glad

Nu har jag också körkort! Skrattande

/Désirée

Maria
1

Grattis DeskKyss

Godmorgon alla. Ännu svårt att se vad för väder som väntas.

Det är i alla fall 15 grader ute och inga katter har väckt oss i nattFlört

/Maria

DesK
0

Tack Maria! Kyss

God morgon här är gråmulet men inte särskilt kallt, snart dags för tur med voffarna, därefter blir det en liten inköpsrunda Glad

/Désirée

Maria
0

Godmorgon alla.

Här är det inget särskilt på schemat denna ganska gråa söndag. Det har i alla fall slutat blåsa.

Det kommer bli en lugn dagTungan ute

/Maria

DesK
0

God morgon här är strålande sol, så det blir strax en prommis med voffarna Glad För övrigt står det trädgårdsarbete på schemat här.

/Désirée

Maria
1

Godmorgon alla som vaknar från ett blåsigt Göteborg.

Det är fortfarande ganska mörkt så svårt att se om himlen är blå.

/Maria

Maria
1

Idag är det regn och rusk här i Göteborg och jag ska strax iväg och jobba.

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla från ett grått Göteborg med bara 7 grader.

Idag ska jag gå på bio och se "En oväntad vänskap"

/Maria

Leffe
1

Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla.

7 grader och jag kan ännu inte se om det är klart eller mulet.

/Maria

DesK
0

God morgon 5 grader och ännu inte helt ljust här. Får bli lite ljusare innan det blir prommis med vovvarna Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla från ett Göteborg med regn, regn och åter regn.

/Maria

Maria
0

Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.

Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigtFlört

Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.

/Maria

Leffe
1

Solen skiner och i kväll ska jag på kräftskiva

Sköt om er

Maria
1

Ha en riktigt trelig kväll Leffe

/Maria

Leffe
1

Tack. Ha en bra kväll själv

Maria
1

Här blir i alla fall Janssons FrestelseSkrattande

/Maria

Leffe
1
Maria
0

Godmorgon alla.

Det känns ledsamt att mina katter fortfarande fräser åt varandra eller snarare så fräser den ene åt den andre.

/Maria

DesK
0

God morgon! Glad

Maria hoppas att dina katter snart blir som vanligt igen!

Jag ser fram emot en spännande dag som börjar med ett frukostmöte Glad

/Désirée

Maria
1

Hoppas din dag blir fin.

Det har nog mer eller mindre löst sig mellan katterna med det är en vecka sedan idag.

/Maria

Leffe
1

Idag får jag förhoppningsvis veta det jag känner - att jag mår bättre. Idag ska jag till PAH-mottagningen för utvärdering av nyas medicinen.

Maria
1

Håller tummarnaGlad

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla.

Idag ska jag på hembesök till ett äldreboende.

/Maria

Leffe
1

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

DesK
0

God morgon! Idag är den en sån där at göradag, massor av olika sysslor som måste göras. Ser ut att bli en lika solig och fin dag som igår Glad

/Désirée

Maria
1

Fy, jag har haft en natt med mycket huvudvärk. Tur att jg inte ska iväg förrän klockan 12 idag. Ska på en disputation igen så det blir att bara sitta och lyssna (somna?)Obestämd

/Maria

DesK
0

Maria det är inte roligt med huvudvärk! Hoppas att den går över snart och att disputationen ändå blir intressant och trevlig! Glad

/Désirée

DesK
0

God morgon, här väntar ännu en dag med diverse olika sysslor. Ser ut att bli en solig dag, så jag tror att jag tvättar lite mattor och hänger ut dem Glad

/Désirée

Maria
1

Godmogon alla.

Det regnar och regnar. Det har regnat hela natten.

Nu var det ny vecka, nya tag.

/Maria

Leffe
1

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla.

Det ser mörkt och mulet ut och det har regnat i natt igen. Det är fyra grader ute.

Hoppas ni alla får en fin torsdag.

/Maria

Leffe
1

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg. Känns som mer regel än undantag denna höstenObestämd

/Maria

Leffe
1

Här är det just nu bara mulet - Solna

Maria
1

Godmorgon alla.

Här är mörkt med det regnar inte och det är 2 grader.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Leffe
1

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Maria
1

Jag trodde det skulle bli sol här med men den har slocknatSkrattande

/Maria

Leffe
1

Det ska ju sparas på energin i dessa tiderOskyldig

Maria
1

HahaSkrattande

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla.

Här är det 8 plusgrader. Riktigt varmt med andra ordFlört

/Maria

Leffe
1

I kväll ska jag för en gångs skull se TV-programet Plus som går i ettan. Där tar man upp ett fall där barnet i familjen drabbas av samma sjukdom (PAH) som jag har. Klockan 21 i TV1

Sköt om er

Maria
1

Så nu är det redan söndag.

Regnet det bara öser ner. Har inga större planer idag men igår fick vi klippt ner det som skulle i trädgården. Eller min man rättare sagt.Flört

/Maria

Maria
1

Sitter på jobbet i mörkret. Elen har gått på halva våningsplanet och det anmäldes i måndags men inget ljus i sikte.

Hoppas ni alla får en fin fredag

/Maria

Leffe
1

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

Leffe
1

Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.

Sköt om er

Neywaz
1

Hello!

Jag visste inte att denna sida fanns öht, höll på leta efter ett annat forum när jag upptäckte den här av en slump. Kul att se även om jag inte kommer vara så aktiv :)

Jag är barndomshörselskadad och hör väl egentligen ganska illa men lever som om jag inte haft mitt handikapp. Känner inte många som är hörselskadade heller, det är lite tråkigt.

Jag är 32 år och bor i norra stockholm. Någon i närheten? :)

DesK
1

#50 Kul att du hittade hit! Glad Falun är väl inte direkt norra Stockholm Flört fast det går rätt snabbt att ta sig till Stockholm härifrån, jag är före detta stockholmare Glad

/Désirée

Leffe
0

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

Maria
1

Oops, är det skidåkning?Skrattande Jag hänger aldrig med på sånt men jag önskar att jag hade intresse då det är mycket sport att titta på.

/Maria

Maria
1

Godmorgon. Sitter här i pyjamas och regnet smattrar mot taket i uterummet. Ska strax göra mig iordning för dagens arbetsinsats.

/Maria

Maria
0

Godmorgon.

Det är min lediga dag idag men jag har bytt för en arbetskamrat är sjuk.

Vi ska ha lumbalpunktion på studiepatienter idag och jag ska vara med och assistera och ta hand om blod och likvor.

(LP är när man sticker en nål i nedre delen av ryggraden och tappar ut likvorvätska)

Jag är så nervös. Det är en massa moment och jag har försökt läsa på.

Har ingen aning om hur detta går till.

Jag har ju själv gjort det en mängd gånger men då ligger man ju med ryggen åt alltSkrattande

/Maria

Leffe
1

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon. Sitter här i mörktret efter att min ene katt fått upp mig. Nu när jag är uppe har han gått och lagt sigSkrikandes

/Maria

DesK
0

God morgon! Glad Ha ha Maria så är det med våra kära husdjur Skrattande Vi får njuta av lysande stjärnor och adventsstakar. Här är -15 och det ser ut att bli en solig dag Glad

/Désirée

Maria
0

Godmorgon alla från ett svinkallt Göteborg. Här har kommit en massa snö ocksåSkrikandes Minus 8 grader är det och i Göteborg kan jag lova att det känns som sibirien med dessa grader.

/Maria

DesK
0

God morgon, hu Maria det är värre än våra minus 20 grader, för här är torrt och vindstilla.  Okej man får ta på sig ordentligt när man ska ut, det biter bra i näsan och kinderna, men vovvarna tycker det är jättemysigt Glad

/Désirée

Leffe
1

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

DesK
0

Idag fick jag min iFokusvinst! GladHär skriver jag lite om mitt första intryck av den Glad

/Désirée

Leffe
1

Idag är det teve för hela slanten. Skidor och hockey

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla runt om i landet.

Nu är det måndag och en ny vecka.

Här är kallt men ser ut att blåsa mindre. Alltid någotFlört

/Maria

Leffe
2

Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla.

Idag ska jag till fryshuset och kolla en massa nedfruset blod ända från 70-taletFörvånad med jobbet. Det gäller att ta på sig ordentligt.

/Maria

Maria
1

Idag eller rättare sagt ikväll ska jag på julbord på Hamnkrogen på Liseberg. Det ska bli kul.

Tyvärr kan jag inte gå med på 5-kampen innan. Jag klarar inte av så mycket folk som rör sig och allt ljus och rörelse.

Det blir rena karusellen i huvudet då.

/Maria

EvaG
1

Hej alla. Befinner mig just nu i Sverige och passar på att hälsa på här inne. Är ledig från jobbet och ska fira jul och nyår i Whistlers skidbackar utanför Vancouver. Hoppas allt är bra med er.

Önskar er alla god jul och gott nytt år.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
1

#69 Roligt att "se" dig. Hoppas allt är väl. God Jul och Gott Nytt År till dig också.

/Maria

DesK
0

God Morgon! Glad

Här är minus 20 och strax dags för morgonprommis med vovvarna som gillar detta väder Glad

/Désirée

Leffe
1

Idag teve för hela slanten. Tennis, bandy, trav.

Maria
0

Ny vecka idag och här i Göteborg är det en massa slask. Det snöade ganska rejält igår men idag är det plusgrader.

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla.

Här är en halv plusgrad och jag har ingern aning om vad dagen kommer att ge.

Ska strax åka till jobbet i alla fall.

/Maria

DesK
0

God morgon efter en till välbehövlig sovmorgon är det nu dags för frukost och sedan prommis med voffarna i tövädret.

/Désirée

Maria
1

Äntligen är långa januari slut och det är skönt tycker jag.

Idag har vi minusgrader igen så jag kan tänka mig att det är ganska halt ute.

Det är i alla fall FREDAGGlad

Min man ska på vinprovning ikväll. De är ett gäng som brukar träffas då och då.

/Maria

Maria
1

Idag blir det bio. Det ska bli kulGlad

Berättelsen om Pi, ska vi se.

/Maria

DesK
0

Vad roligt Maria, den filmen skulle jag också vilja se Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon från jobbet i MölndalGlad

/Maria

DesK
1

Yippie! Vi har fått nya smilisar!

/Désirée

Maria
1

Jaa, det är jättekul

/Maria

DesK
1

Önskar er alla en fin alla hjärtans dag! 

/Désirée

Maria
1

Detsamma Desk

/Maria

Leffe
2

Vad härligt det låter när man hör hör det droppar från taket. Fast det har kommit mer snö. I kväll ska jag iväg och fira systersons födelsedag.. Här hemma sover rexarna under täcket och skogisarna ovanpå täcket.

Sköt om er

Maria
0

Här är då ingen vår i sikte. Minus 9 grader. Usch, vad jag avskyr kylaSkämtar

/Maria

Maria
0

Godmorgon från ett soligt Mölndal.

Ha en trevlig fredag allaGlad

/Maria

DesK
1

God morgon, här är också soligt. Önskar er alla en bra fredag och en god helg.

/Désirée

Leffe
1

Ny månad och sommaren närmar sig. Tittar på alpin skidåkning på teven. Väntar på längdskidåknings-VM då är det plötsligt mitt i all vintersportande EM i friidrott. Ur led är tiden.

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon alla. Det är mörkt fortfarande och "bara" två minus.

Hoppas ni får en fin tisdag.

/Maria

DesK
0

Morrn alla här skiner solen och det är några minusgrader. Önskar er alla en bra dag! Blomma

/Désirée

Leffe
1

Dags att ta sig ut för att lämna blodprover igen. Lite stelt idag då det var gångtest i går. Det är soligt och katterna njuter i fönstren

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon. Första gången temperaturen ligger på plus på morgonen. +0,2 är visserligen inte mycket men ändå på rätt sidaSkrattar

/Maria

DesK
0

Här är det nollgradigt och växlande molninghet, men lutar åt mest Sol i alla fall. Våren har kommit längre hos dig, Maria, här är fortfarande en del snö kvar i skuggiga partier och där det har varit mycket snö samlat. Dags att ta en promenad med Hund

/Désirée

DesK
0

Nu är det vår, det regnar och snön är borta! Glad

/Désirée

DesK
1

Det är fredag och jag tänkte unna mig en lite lyxigare frukost. Så jag bredde 1 macka med ost och en med tysk leverpastej och la på ett fat tillsammans med gurka och paprika, sen gick jag tillbaka ut i köket för att hämta tekoppen, ägget och yoghurtskålen. Så tar jag paddan och sätter mig. Djupt försjunken i en tidningsrtikel tar jag mackan på faten, men hupp det finns bara en macka där! Vrider på huvudet och där står en glad Akita och slickar sig om nosen, viftar på svansen och tackar för att hon fick dela frukost med matte! :D

/Désirée

Gatukorsning
0

Det bästa som finns är att bara komma hem till lugnet och katterna!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

DesK
0

Söndagspromenad i det underbara vädret, vi gick till en liten sjö och där var det en familj som fiskade. De frågade om de fick hälsa på 🐶 det fick de, sedan bjöd de henne på en nyfångad fisk 🙂 så nu har hon ätit frukost 2 gånger 😃

/Désirée

Leffe
1

En helt underbar dag. Nu har det varit fint nästan hela maj - ja den halva som varit i alla fall. Tänk om hela sommaren kan bli så här fin, men var tog våren vägen. Ena dag försvinner snön och nästa dag börjar buskar och träd att grönska.

Sköt om er

DesK
0

Här är det växlande solighet ☀️

/Désirée

Leffe
1

Ja då har man varit och tränat igen. Vad jobbigt det blivit sedan jag fått ökade vikter, men det blir väl lätt det också så småningom.

Sköt om er

DesK
0

Välkomna till vårt nya klotterplank! 🙂

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer