Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 6784 ggr
mimi07
0

byta trumhinna?

imorgon 2 maj ska jag opereras igen.. är 14 har haft rör från 4 år, opereras runt två gånger per år, nu har jag tröttnat och alla har märkt att jag blir ledsen när jag inte hör nått.. jag kan gråta varje natt för att jag inte hör. det ska göra väldigt ont i öronen säger dom, men jag har inte ont jag kan ha ont när jag har en öroninflammation som är väldigt ''stor'' eller vad man ska säga.

men nu vill jag veta HUR ser det ut efter man har bytt trumhinna? alltså ärret bakom örat? 

jag ska kanske byta på höger och byta rör på vänster och jag är faktiskt orolig om hur det kommer bli bättre sämre?

ni som känner eller har bytt trumhinna hur var det efter?

känner en o hennes bror hade gjort det och för han blev det väldigt bra han blev retad av ärret bakom örat men han var stolt och det bästa som han hade gjort.

hjälp mig :)

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta

Gatukorsning
0

Jag har ingen aning faktiskt. Men jag hoppas att det kommer att bli bra för dig!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

giffan
0

Hejsan. Min son har bytit trumhinna.

Ihans fall så blev det både bättre och inte bättre. Anledningen till att han fick sätta in en konstgjord trumhinna var att han hade hål i sin och det ville inte växa igen. Så han fick superont i öronen när han badade, och han hörde riktigt dåligt.

När man opererade honom så hittade man massor med kalkbildningar i örat, så hos honom är det flera saker som gör att han hör dåligt.

Operationen gick bra och man ser inte alls att han varit opererad. Ärret kommer vara så långt in bakom örat att du inte märker det alls.

Efter operationen kommer du troligen få "näsballonger" eller iaf övnngar för att göra luftutjämningar. Typ som när man får vatten i öronen när man badar eller lock i öronen så håller man för näsan och blåser ut luften. Det ska man göra för att träna trumhinnan. Iaf fick vi sånt med hem.

Nu har du säkert redan opererat dig vad jag kan se av datumet och jag hoppas det gått bra.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

mimi07
0

det blev ingen operation jag ska få två hörapparater tills det finns något annat att göra åt mina öron sa läkaren…

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta