Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 2067 ggr
Tarotstollan
2

Scanners i affärerna.

Hur upplever ni ljudet från alla dessa scanners som nu införs mer och mer i matvaruaffärerna?

Min kompis ringde mig för en stund sedan och hon hade idag varit inne i en Ica affär för att handla. Hon lider av svår tinnitus på det ena örat och detta tjutande och pipande från scannrarna höll på att driva henne ut ur affären.
Själv har jag nästan fullgod hörsel och tycker själv att detta pipandet kan vara jobbigt emellanåt.
Är detta något som man borde informera om i affärerna, att det faktiskt är jobbigt för hörselskadade eller vad tycker ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DesK
1

Det är en bra idé att informera om det i butikerna.

/Désirée

Rocksey123
1

#1 Håller med dig.

Själv så tycker jag att det är väldigt jobbigt. När föräldrar/syskon/kompisar försöker prata med en, och man inte hör något för allt pipandet. Jag hör bara dåligt på ena örat (vänster) vilket leder till att man måste stå på höger sida om mig och prata.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

DesK
0

#2 Jag är helt döv på vänster öra, när jag inte har hörisen i där och med den i hör jag cirka 25%. På höger öra har jag en liten hörselnedsättning, så jag har hörapparat i båda öronen. Med tanke på Tarotstollans fråga testade jag att inte ha någon höris i hörörat och bara den i dövörat och ljuden blev lika störande i alla fall!

/Désirée

Pelle Långlös
0

Har aldrig upplevt det som störande. Men då är jag inte inne i en sån butik särskilt ofta nu för tiden. Jag hörde min men ingen annans.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *