svamp tecken
Jag har läst en hel del teckenspråk, även om det var ett par år sedan så finns det kvar. Behöver bara damma av det lite.
Nu är det så att jag är svampkonsulent och tänkte att jag ville lära mig tecknen för våra svampar i skogen, först och främst våra mat och giftsvampar. Var inne på teckenspråks lexikonet men fick inga svar på sökning kantarell och flugsvamp.
Är det så att det bara är att bokstavera alla svampar, eller finns det tecken?
Tacksam för svar.
Vore kul att i framtiden kunna ha kurser även för döva, eller de med nedsatt hörsel, eller exempelvis kunna dela kunskapen om svamp till barn som använder TSS. Ja ni kanske fattar galoppen med min tanke nå ut til en bredare målgrupp helt enkelt.
Men vore ju trevligt att slippa bokstavera långa namn 
Här har du en länk :) Jag sökte på svamp och då fick jag upp :)
http://130.237.171.78/fmi/iwp/cgi?-db=Svenskt%20teckenspr%C3%A5kslexikon&-loadframes
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jo ordet svamp kan jag tecknet för 
DEt är när man kommer till själva arterna jag inte finner något, exempelvis tecknet frö kantarell, flugsvamp, trattkantarell, vitflugsvamp osv.
Flugsvamp kan man väll kanske tänka sig att man gör tecknena för fluga och svamp.
Ingen aning därför jag hoppas på lite bra råd.
Jahaa, missuppfattade dig. Jag kan se om jag kan få tag i någon info om det. Men jag tror du ska bokstavera och sen lägger man till svamp. (exempel flugsvamp). Men ska se om jag kan få fram något som kanske kan hjälpa :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
O tack vad gulligt, jättetacksam för hjälp. Vore så kul om man kunde ge kurser för en bredare skara människor.
Har ju nästan ett år på mig nu tills det är dags för nästa svampsäsong.
Än så länge har jag inte lyckats få något svar. Men jag fortsätter :)
/ J
Tack, har även mejlat till några på stockholmsuniversitet tror jag det var som håller i teckenspråkslexikonet och så. De skulle oxå kolla upp detta.
Okej. Berätta gärna om du får svar och förklara
det är aldrig fel att lära sig något nytt 
/ J
klart att jag återkommer när jag får svar från dem