Kändes som spikar i öronen.
Jag ä en tolvårig tjej som detta läsår fått en ny lärare. Killarna i klassen lyssnar inte på honom, dom gör som dom vill. Dom pratar högt och sprinegr runt. Ja, sexan går jag i. Idag var killarna överdrivet bökiga och det slutade med att min magister ropade/skrek åt dom. Jag som satt 1,5 meter ifrån fick otrolig smärta i öronen, jag höll för dom under filmen. ''Vilma hur känns det?'' ''Tja, han skrek så både planeten Pluto och mina öronsprack''. Det kändes som något vasst trycktes in i främst högra örat. Vi såg ''Sound of noice''(?). En film om musik och tinnitus på musiken, även en film om endast tinnitus. Det piper inte, men det skär lite i öronen när tystnat uppstår.
Kan det ha hänt något med mina öron? Nu piper det litelitelite så det gör ont men det är mest lite smått irriterande. Har huvudvärk varje dag pga av allt skrik, så har blivit känslig.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Usch låter inte så bra att det är så rörigt i klassrummet.
Angående den otrevliga känslan i öronen kan vara en tillfällig tinnitus. Det går förhoppningsvis över om några dagar om det inte redan gjort det. (ser att det var någon dag sedan du skrev)
Men det är viktigt att vara rädd om den hörsel du har. Försök gärna prata med någon vuxen om rörigheten i klassrummet. Det är ju inte bra för någon och blir ju ett hälsoproblem såväl som studieroproblem.
Lycka till!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Det gick över, det händer ibland. Min lärare har långt ifrån koll på klassen. Jag ska kanske ta en snack med rektorn om det hela men är inte säker.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Du ska absolut snacka med både läraren och rektorn om detta problem, be gärna din mamma eller pappa om hjälp med detta också.
Min äldsta dotter har alltid varit rätt ljudkänslig och genom åren har jag hjälpt henne att snacka med lärarna om detta. Resultatet har varit att de har fått betydligt lugnare och tystare i klassrummen, vilket i sin tur har gjort att nästan hela klassen har fått bättre studieresultat
(Nu är min dotter 18 år och går sista året på Naturvetenskapliga linjen)
/Désirée