Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettutanförämnet
Läst 4147 ggr
DesK
0

Klotterplanket 2

Nu är det gamla planket så långt. Därför fortsätter vi här att snacka om allt mellan himmel och jord Glad

/Désirée

Leffe
0

Lämnar ett litet avtryck här

EvaG
0

Ska ge mig i väg till arbetet nu. Tror det blir en stillsam natt. Önskar er alla en trevlig kväll.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

God morgon. Nu är det sista dagen i maj för denna gång. Ska krypa ner i sängen nu och sussa gott. Önskar er alla en trevlig dag.

Ritva
1

Befinner mig i västerås på HRF:s kongress som börjar imorgon. Idag har det varit hörsleforskningskonferens och det har varit mycket intressant att få höra om olika forskningar som pågår om hörsel!

Nu är jag trött och ska vila lite innan jag går iväg och minglar lite med de andra deltagarna! Glad

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

DesK
0

Ritva det låter jättespännande, hoppas att du har tid att berätta mer om kongressen sen. Glad

Själv sitter jag vid min nya stora datorskärm och konstaterar att det änu klockan 22.00 är nästan fullt dagsljus ute SkrattandeDet finns inget som slår dess ljusa nordiska sommarnätter!

/Désirée

Leffe
0

En bra dag att sitta och titta på lite inspelade TV-program. Katterna verkar ta dagen med ro.

Sköt om er

Leffe
0

Och regnet det bara öser ner

Sköt om er

Leffe
0

God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.

Sköt om er

DesK
0

God morgon, ha ha titta på hockey mitt i natten! Skrattande Fortfarande inge vidare väder här, så det blir nog städ och tvätt idag.

/Désirée

DesK
0

Jippie! Jag har fått nya glasögon som ändrar sig efter ljuset och har läsglas nedtill, dessa ska jag ha när jag kör bil och är ute, men de funkar även kanonbra vid datorn Glad Det är alltså svaga glasögon som jag har utanpå mina kontaktlinser. Optikern och jag hoppas att mina iriter ger med sig lite med hjälp av dessa glasögon.

/Désirée

DesK
0

Japp det är det! Skrattande Så nu får alla gärna hålla tummarna att de däringa eländiga iriterna håller sig borta från mig.

/Désirée

[Vargöga]
0

Dumma mobiler som har dåligt ljud.

Leffe
1

Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!

Sköt om er

DesK
0

God morgon, idag är det skolavslutning och sista dagen med barn i grundskolan för mig Glad

/Désirée

Leffe
0

Visst har vi ett konstigt väder?

Leffe
0

Nu ska jag över till min syster och hjälpa henne med lite tips och råd angående borrning i väggen. Ute regnar det.

Sköt om er

Maja2
1

Här klarnade det upp för en stund sen.  Har tränat mina hundar och i övrigt tagit det väldigt lugnt idag :) Ha en skön söndagkväll allihop!

DesK
0

God morgon här skiner solen och det är varmt och skönt ute, så nu sitter jag på vår nyrenoverade balkong under parasollet och njuter Glad

/Désirée

Leffe
0

Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.

Sköt om er

DesK
0

Leffe det kallas för omväxlande väder.

Här har det varit rätt soligt hela helgen men nu regnar det till och från, alltså är det växlande regnighet Oskyldig

/Désirée

Leffe
0

Vet ni en sak - det regnar och det har ni aldrig hört förut denna sommar, eller….

Hur som helst så sköt om er

Leffe
1

Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.

Sköt om er

EvaG
0

God morgon. Nu har jag vaknat till liv igen efter  LA-trippen där jag fick vara med om en stor historisk händelse.

Började arbeta direkt när jag kom hem. Nu har jag ett par dygns lugn. Önskar er alla en trevlig dag

DesK
0

Välkommen tillbaka Eva Glad

/Désirée

EvaG
2

En ny sommarmånad och det är en sol som värmer. Idag gäller parken, parksoffan och en termos kaffe och några timmars avkoppling. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

EvaG
0

Det är fint väder ute så jag ska nog gå till min parksoffa och bara slappa och "meditera" innan det är dags att åter gå och arbeta. Önskar er alla en bra dag.

EvaG
0

Ledig i kväll. Funderar på att åka över till Danmark och se hur nöjeslivet är där en tisdagkväll. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.

Sköt om er

Leffe
0

Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns

Sköt om er

EvaG
0

God förmiddag. I kväll börjar åter arbetet efter några dagars ledighet. Så det blir en lugn dag innan det är dags. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.

Sköt om er

EvaG
1

Det är tidigt den 10 juli och det är kvavt ute. Arbetspasset är slut och nu ska jag försöka sova i denna värme. God morgon på er när ni kommer upp och jag önskar er en trevlig dag.

Leffe
1

Mulet ute, men det är ju sommar förstås. Det är varmt i alla fall.

EvaG
0

Ja då är  det torsdag och det är, som vanligt, mulet ute. Nyss uppstigen efer nattpass. Ont i huvudet. Misstänker det är åska i löften. Önskar er alla en bra dag.

Leffe
0

Nu har de varit här och bytt motorn till dörröppnarmaskineriet. Det har läckt hydralolja i hela farstun. Killen som bytte sa att det var konstigt för garantin gällde fortfarande. När han sedan bytt och kollade den gamla så gällde inte garantin längre. Fastighetsskötaren hade varit in och vridit på ventil när porten inte riktigt gått igen. Efter det har det sakta runnit mer och mer olja. Han borde ha märkt att ventilen läckte, men struntade i det tydligen. Det viktigaste var att porten låstes ordentligt. Det var jobbigare att fixa ojämnheterna i dörren efter alla inbrottsförsök tydligen. Det var ju dessa som gjörde att dörren inte stängdes riktigt.

EvaG
0

Tror ni på skrock? Vilket som det är fredag 13:de. Hur många av er har sista arbetsdagen i dag innan semster? Vad som än händer och sker önskar jag er en bra dag.

Leffe
1

Regnet öser ned och åskan dundrar. Sommar, sommar, sommar…. Det känns som en bra städdag med andra ord.

Sköt om er

DesK
0

Eva nja fredagen den trettonde brukar vara min turdag Flört men intei fredags. Regnet öste ned och jag fick en ny irit Gråter men igår lyste solen till och från hela dagen och det kom inte en droppe regn Glad Får se hur det blir idag, just nu är himlen jämngrå. Ha en god söndag allesammans! Glad

/Désirée

Leffe
0

Solen vet inte riktigt hur den ska ha det. Solstrålarna lyser upp och värmer så skönt för att plötsligt försvinna. Kommer tillbaka, försvinner och så vidare. En lugn dag enligt planerna, men man vet aldrig - planer brukar spricka.

Sköt om er

Ritva
0

Ni tycks verkligen ha otur med vädret denna sommar. Här i Gällivare har vi mestadels sol och fint. Kom en rejäl regnskur i helgen som varade i två dagar, sedan sol igen. Dessutom är det ju ljust dyget runt så man vet knappt när man ska sova eftersom vi vänt på dygnet under semestern.

Ja nu har jag blivit Gällivare-bo och genomfört flytten. Än så länge står det många flyttlådor kvar att packa upp, men måste ju ha lite semester också.Tungan ute

Hoppas dock att vädret i södra Sverige blir bättre tills vi ska fara neråt…

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Leffe
2

Dagen börjar med ett veterinärbesök. Fröja ska bli av med sina stygn. Sedan blir det några timmar i lugn och ro innan det är dags att ge sig i väg till min ena systersons bröllop.

Solen skiner och sköt om er

Leffe
0

Soligt. Idag är det Hagaparken med Fjärilshuset och Koppartälten som gäller.

Sköt om er

EvaG
0

I eftermiddag ska jag till Berlin på arbetsresa. Kommer sedan hem i morgon igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Uppe tidigt för jag måste ringa Hjälpmedelscentralen. Fick punktering på elrullstolen på Skansen i går.. Katterna tittade lite förvånat på mig från sina liggplatser när jag gick upp

Sköt om er

DesK
0

Aj då inte kul med punktis, hoppas de fixar rullen snart åt dig. Jag sov ovanligt länge idag, ända till 7.30. Nu njuter jag av en god frukost, iFokus och tidningarna Glad

/Désirée

Leffe
0

Mulet ute. Sovit dåligt i natt och redan uppe. Det blir nog ingen bra dag idag - eller också blir det det.

Sköt om er

Leffe
1

OS från morgon till kväll just nu. Ögonen är väl snart fyrkantiga.

Sköt om er

EvaG
1

Det är jobbigt på arbetet. Mycket som ska ordnas innan jag flyttar. Ledigt till i morgon då jag ska till Paris på arbetsresa över ett dygn. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

DesK
0

Målarmästarn kikar in en sväng. Leffe det ska bli intressant att se dina fyrkantiga ögon sen Flört Eva oj oj oj det låter tufft! Men det blir säkert bra! Glad

/Désirée

Maria
0

Idag är jag jättetrött. Solen tittar fram mellan stora svarta moln och jag undrar hur dagen kommer att bli.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Leffe
0

Idag är det OS för hela slanten som gäller

Maria
1

Sitter på jobbet och ska snart åka på hembesök till en 103-åring. Kul.

/Maria

Leffe
1

Solen skiner, OS på teven och ögoninflammationen verkar ha släppt. Ser med andra ord ut att bli en bra lördag

Sköt om er

EvaG
1

Här arbetas det. På fritiden håller jag på att packa ned det jag kommer ta med mej i flytten. Som tur är har jag inte så mycket här. Önskar er alla en trevlig söndag.

Maria
1

Jag beundrar alla som arbetar natt.

Själv har jag haft en katt som försökt få upp mi sedan klockan fem ungefär men nu har jag gett upp så här sitter jagSkrattandeHan vann.

/Maria

Leffe
1

Nyss uppstigen. Såg OS till ca fyra i morse. Nu är OS påsatt igen. Katterna har fått mat och jag tagit min medicin. Nu sover katterna och jag är vaken.

Sköt om er

Maria
0

Nu har vi i alla fall fått ett guld i segling med Starbåtar.Glad

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla från ett Göteborg som är mulet och har cirka 15 grader.

Idag ska jag på hembesök till Styrsö. En liten ö utanför Göteborg. Alltid trevligt att åka båt.

/Maria

Leffe
1

En "svenskdag" i OS. Gissa vad jag kommer göra

Sköt om er

Leffe
1

Börjar bli dags att lägga sig då man helt plötsligt funderar på vad det är för sport man sitter och tittar på under nattens OS-sändningar

Sköt om er

Maria
1

Haha, Leffe du lägger dig nästan när jag går upp.Skrattande

Fin katt.

/Maria

Leffe
1

I natt kollade jag inte OS utan gick och la mig och sov. Vaknade 1,5 timmar senare. Gissa vad jag gjorde då - jo kollar OS

Sköt om er

Maria
1

Vilka tider du har LeffeFörvånad Jag har gått upp ganska nyss nu.

/Maria

Leffe
1

Tänker sova några timmar nu

EvaG
0

Väntar med spänd förväntan på startskottet när jag ska ge mig iväg och börja nya arbetet. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Maria
1

Har äntligen fått tummen ur  och håller på att tvätta våra dunkuddar + täcken.

/Maria

Leffe
1

I köksfönstret lyser solen på blå himmel. I vardagsrumsfönstret so m är på motsatt sida. är det ingen sol utan ett stort svart moln över hela himlen.. Som tur är spelar det ingen roll. Det är ju OS på teven

Sköt om er

DesK
0

Leffe, vilken fin misse! Glad Nu önskar jag alla här en riktigt trevlig och skön helg!

/Désirée

Maria
1

Det är lördag och solen skiner. Kan det vara bättreGlad

/Maria

Maria
1

Idag ska vi hälsa på min bror och svägerska som är på Marstrand med sin husbil.

/Maria

Leffe
1

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

Leffe
1

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Maria
1

Har firat min man i dag som fyller år. Ikväll har sonen bjudit på middag ute

/Maria

Leffe
1

Ha det så trevligt på middagen.

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Leffe
1

Då har manpå morgonen varit och fått ett stick i armen och ett i fingret och blivit av med lite blod igen. En sak är klar och det är att det inte är bra att vara uppe tidigt på mornarna numera.

Sköt om er

Leffe
1

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

Maria
0

Det är mörkt ute ännu och det regnar och strax ger vi oss i väg till flyget till GreklandGlad

/Maria

Leffe
1

Då är det lördag. Mulet ute. Katterna sover. De är vettiga de.

Sköt om er

EvaG
0

Nattens arbetspass är slut. I dag är en liten vemodig dag. Idag åker mina tillhörigheter, det är inte så mycket, över till Los Angeles. Snart kommer jag efter dit. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Leffe
1

Då har man varit i sjukvårds händer några timmar och självklart var det som soligast ute just då. Nu hemma igen och ingen sol ute.

Sköt om er

DesK
0

Idag har jag fått 2 trevliga danska kokböcker, en jättefin ugnsform, en fin Azalea och så har vi käkat på restarang och därefter tog vi oss god rättviksglass på torget Tungan ute

/Désirée

DesK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på presenterna Glad

/Désirée

Leffe
1

Vackert väder verkar det finnas tendens till. Hoppas det håller i sig över helgen när spårvagnen gör provturer i Solna/Sundbyberg

Sköt om er

Leffe
1

Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.

Leffe
1

Här är väl inte vädret det skönaste. Det jag kan säga är att det skönaste är att vara inomhus. Så självklart är jag inomhus. Nu mullrar det också.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon. Ledig idag och har inga direkta planer vilket är skönt tycker jag.

Solen tvekar och det är "bara" 10 grader ute och verkar ha regnat en hel del inatt.

/Maria

Leffe
1

Solen skiner på en blå himmel. Det brukar den ju göra när det är en blå himmel om det inte är natt förstås. Nu har jag skrivit två menigar som är självklara, Så nu till något annat. Jag ska ut att handla.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla. Ska strax åka till jobbet. Min man kör mig. Vilken lyxSkrattande

/Maria

DesK
0

Maria vilken härlig lyx! Glad

Jag har ägnat en stund åt att sortera bilder på vår server och då hittade jag den här gamla bilden på en husse som motionerar sin hund med hjälp av en permobil. De var ett underbart team tillsammans! Glad

/Désirée

Maria
0

Åh vilken fin bild.

/Maria

DesK
0

Här är en till där vovven får belöning och sitter fint Glad

/Désirée

Maria
0

Är det någon "vattenhundras" tro?

/Maria

DesK
0

Det är en Lagotto Romagnolo Glad

/Désirée

Maria
0

Aha, tack för informationen.

Jag har en arbetskamrat som har snart 3 Aqua de Perro (tror jag de heter) och jag tyckte det var lite likt.

/Maria

DesK
0

Jo det finns en drös med olka hundraser med den där pälstypen, de lär vara bra för vissa allergiker också Glad

/Désirée

Maria
0

Jag kan tänka mig det för det är lite Pudelpäls över det hela.

/Maria

DesK
0

Japp och de fäller ju inte på samma vis som de flesta andra hundar Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon alla från ett Göteborg i ösregn.

Igår rensade min man i vår lilla trädgård och rädisorna som var kvar hade gått i blomSkrattande annars har inte vuxit så bra detta år.

/Maria

Leffe
1

Vilket ljuvligt väder - det regnar inte. Sitter här med en spinnande Pysen i famnen. Övriga katter ligger i eller på sängen. Idag händer väl som vanligt inte så mycket här hemma. Ska kanske sätta upp några tavlor på väggen

Sköt om er

DesK
0

Dags för ny tråd! Glad

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer