Hör du dåligt, eller?!
För några dagar sen fick jag "skäll" av hela familjen, för vad de än sa så sa jag: Va? Till slut sa sambon: Är batterierna slut eller behöver du rengöra hörisarna? Du hör ju urdåligt! Jag svarade: Ojsan jag kanske borde koppla om hörisarna efter att jag har bakat och lagat mat
Det är mycket med det tekniska 
/Désirée
Så kan det gå. 
Mmm eller sätta igång dem igen? 
Morsan har börjat med hörapparat också otrolig skillnad på när de är på och av.
Hade nästan helt gett upp att försöka spontanprata eller prata på avstånd med henne. Det funkar inte utan apparaterna.
Så nu e jag riktigt orolig för min egen hörselframtid
#2 Tror inte att du behöver vara så orolig för din hörsel. Jag har faktiskt oftast rätt svårt med att snacka med folk på avstånd, trots hörapparat. Undantaget är tyst miljö inomhus.
De tekniska hjälpmedlem går stadigt framåt, så jag tror att vi är många som får glädje av dessa landvinningar 
/Désirée
Absolut är alla nya apparater och deras utveckling bra. Men jag kände igen mig i det som din familj upplever när du kopplat om eller av dina.
Dålig hörsel eller avtagande hörsel ligger ifamiljen vad det verkar om jag kollar mina äldre släktingar
Beavis det är vi som användare som puttar utvecklingen framåt, behovet styr vad som kommer fram. Så genom att du tar del av dina äldre släktingars hörselproblem och berättar om dem här och i andra sammanhang gör du stor nytta 
/Désirée