Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: hjälpmedel
Läst 6547 ggr
DesK
0

Hörslinga i mobilen?

Jag skulle vilja ha hörslinga i min mobil, eftrsom jag ofta har svårt att höra vad folk säger i den. Någon här som har några tips och erfarenheter? Helst vill jag slippa ha en sladd mellan mobilen och hörapparaterna.

/Désirée

Leffe
0
DesK
0

Det funkar inte eftersom man då måste ha en apparat bakom örat och där är det ju redan fullt, eftersom hörisarna sitter där.

/Désirée

Ritva
1

Dessi, kolla in hörteknik de har halsslingor som man kopplar med en bluetooth. Sen kan det finnas FM teknik med bluethoot beroende på vilket hörapparatmärke man har. Vet att Oticon har.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

CessieB
1

Ritva har rätt om Oticon. Oticon har en jättesmidig slinga som kopplas trådlöst till mobilen. De kallar den "streamer" eftersom du kan strömma ljud från datorn eller liknande också om du skulle vilja. Jag är supernöjd med den. Den har utmärkt mikrofon, bra ljud, och är lätt att använda.

Om du har andra hörapparater, så kolla på hörteknik. Det finns Bluetooth-slingor som ser ut som en liten dosa med snöre (t-slinga) till så att du kan hänga dn runt halsen. När det ringer sätter du bara på t-läget på hörapparaterna och trycker på svara knappen.

DesK
0

Ritva och CessieB tack för tips och förklaring. Jag har Phonaks Savia Art och är mycket nöjd med dem. Så det får i sånna fall bli en sån däringa slinga från hörteknik om jag inte hittar en mobil med teleslinga till rimligt pris. En kompis till mig tipsade om EmporiaLIFEplus, men jag har ingen aning om hur den fungerar eller hur bra den är. Sen finns ju även iphone och Sony Ericsson med hörslinga i, men de är ju tyvärr väldigt dyra Obestämd

/Désirée

Fiffilura
0

Oj, här fanns ju en tråd redan. Jag hade lite för bråttom att skriva mitt inlägg. Tack för denna!

DesK
0

#6 Det gör ingenting, bara bra att starta nya trådar Glad

Doro släpper tydligen en ny mobil med hörslinga och mycket mer i sommar, jag tänker kika på den när den finns i handeln Glad

/Désirée