Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: meni-rs
Läst 5255 ggr
Kajzza
5

Fråga om oljud i örat

Hej igen.

Nu måste jag ställa en fråga igen, har ju ingen att fråga i verkliga livet och min läkare verkar inte bry sig längre.

För två veckor sedan fick jag ju ett nytt skov, har inte kunnat köra bil, jobba eller gå min kurs sedan dess. I onsdags mådde jag lite bättre, kändes som om det var på väg åt rätt håll. I torsdags hade jag fått en tid till min öronläkare. Snabb kontroll och sjukintyg för veckan.

Hon påstod dock att allt var ok…hörseltest gjordes, jag märkte ju att jag saknade toner, man märker ju långa uppehåll i testet…inte så svårt att veta när man egentligen SKA höra en ton men det är tystnad ist.

Jag fick inte se mitt resultat men läkarens kommentar var att jag numera har normal hörsel!!! Det har jag inte haft på 30 år…det HÄR kan inte vara normal hörsel. Orkade inte invända men passade på att fråga om det konstiga ljudet jag hör i örat. Inte mitt tinitus, det känner jag ju väl igen, men ett brusande ljud som kommer om jag tex krystar, nyser, hostar, böjer på huvudet…
Enligt läkaren är det så det ska låta när man har ett rör i örat men ljudet kommer enbart när jag har ett skov OCH är förkyld.
Min teori är att det är vätska bakom trumhinnan trots röret eller att det är något som ligger an mot trummhinnan.  Tex polyper.

När min läkare hade semester i somras fick jag en akuttid på sjukhusets öronmottagning. Då reagerade man över att jag hade en ful trumhinna med polyper som behövde få läkas ut. Röret togs bort och jag fick ny tid efter två veckor.

När de två veckorna hade gått fick jag nytt rör hos ordinarie läkare och hon tyckte att det där med polyper var mest trams.

Har ni någon erfarenhet av det här med polyper i örat? När sonen hade det förra sommaren skulle de absolut bort.

Funderar på hur intresserad min läkare egentligen är och om jag ska försöka hitta någon annan som kan mer…

Igår vaknade jag och mådde sämre igen…jag är såååå trött på det här nu.

Hej å hå och trots allt Glad Påsk!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Leffe
1

Det kanske är dags att byta läkare. Jag har ingen erfarenhet av örats sjukdomar. Jag vet bara att jag hör mycket sämre på ena örat. Däremot vet jag att man ska ha förtroende för sin läkare. Det var därför jag bytte husläkare och det har jag inte ångrat.

DesK
2

Kajzza här är vi bland annat till för att stötta varandra och diskutera våra olika problem med hörseln och glädjeämnen. Jag tycker också att du bör försöka hitta en annan läkare som lyssnar på dig och förklarar noga för dig både hur du hör och vad du kan förvänta dig. Det är jätteviktigt att man har förtroende för sin läkare!

/Désirée