Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: meni-rs
Läst 3823 ggr
[CajsaBajsa]
0

Anfall vid tågresa? :O

Jag ska åka tåg till och från Stockholm imorgon (från Göteborg), tågbiljetterna är bokade, betalda och klara. Men jag börjar oroa mig. Jag fick ett yrselanfall igår kväll och jag är dels orolig för att jag ska få ett imorgon innan jag åker iväg, så att jag inte kan åka, dels orolig för att få anfall på tåget (det är ju inte direkt så att man kan gå av och vänta på nästa), dels orolig för att få anfall när jag är i Stockholm.

Så… har ni några tankar? Vad gör man om man inte kan åka? Vad gör man om man får anfall på tåget? Vad händer om jag får ett anfall innan jag ska gå på tåget hem igen?

Jag kommer åka tillsammans med min syster i alla fall.

Kajzza
0

Usch ja jag känner igen dina tankar allt för mycket. När man mist vill det (fast egentligen vill man det ju aldrig) slår det till och tillslut vill man nästan inte planera något alls för det blir ju ändå förstört…men vi måste ju våga ändå…

Det enda råd jag kan ge dig är att förebygga med postafen, jag tycker mig tåla lite mer då och att trösklen till att få anfall höjs.

Sedan är såklart din syster väl medveten om vad som skulle kunna ske. Prata om det, försök sedan att ta det så lungt som möjligt, undvik den extra stessen som det innebär att tänka …"tänk om". 

Håller tummar och tår för att ni kommer iväg och får en trevlig resa!!!
Sedan är det 1-0 till dig mot Herr Meniere!

Ps. Åksjukearmband har jag testat med viss framgång. Inte i de stora anfallen men i den där vardagsvingligheten. Värt att prova!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[CajsaBajsa]
0

Tack för svar och tips! Glad

Jag undviker att tänka på det och tänker att det ska bli bra istället. Ska ta postafen imorgon, synd bara att jag blir så dåsig då, men somnar jag på tåget hem kan ju alltis syrran väcka mig när vi är framme. Ska också testa armbanden.

Maja2
0

Skulle åxå ta postafen, och försöka att inte ta ut dåligt mående i förskott :)  Åk med glädje och njut istället. Har du syrran med dig, så hjälper hon dig om det mot förmodan blir anfall.

[CajsaBajsa]
2

Jag klarade mig! Skrattande

Maja2
0

Härligt :) :)

Kajzza
0

Härligt…1-0 till dig i matchen mot Herr Meniere! Har väntat hela dan och hållt tummar för dig! 
Det ger mig mod att kanske våga planera något här med. Skrattande

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[CajsaBajsa]
0

Tack!

Ja det känns bra att ha vågat. Mina knep var tablett på morgonen, åksjukeband hela dagen, tänka på en lugn djup andning, tänka bra och lugnande tankar och så massor av böner Glad

DesK
0

Skönt att resan gick bra! Glad

/Désirée