Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 3284 ggr
shigne
0

LPS-5

Någon fler som har denna hörselslinga till mobil?

Det är snart dags för mig att byta mobil och jag skulle vilja ha hjälp med vilken mobil som skulle kunna passa - måste vara kompatibel med denna slinga så klart!

Sms, mms, samtal, musik, inlägg på FB, Twitter och blogg - det är väl de önskemål jag har för den ev. nya mobilen!

Nån som har nått tips?

CessieB
0

Herregud, informationen om lps-5 är ju urusel! Jag har bara sett information hos återförsäljare, och inte hos Nokia. Varför skulle man kunna lita på att slingan inte är rent påhitt? Eller varför skulle man köpa slingan om man inte kan kolla upp att den fungerar med mobiltelefonen man avser att använda den ihop med? Är det rent av diskriminering eftersom produkten vänder sig till hörselskadade? En ytterligare möjlighet är förstås att jag letar dåligt. Tungan ute Känner mig fånig som klagar så högljutt, men jag blev lite irriterad av bristande info.

Det enklaste alternativet, eftersom det står att slingan kan användas med "de flesta" mobiltelefoner, är att köpa den telefon du vill ha på öppet köp och helt enkelt testa att det fungerar bra. Såg att det bloggas om slingan, så du skulle kunna kolla vad det är för telefoner som nämns där. Eller varför inte ringa och fråga Nokias kundservice?

När det gäller funktionerna du nämner så är jag mycket nöjd med min iPhone. Fixar det du nämner smidigt, tycker jag, och har fungerat fint med min slinga från Oticon. Det enda som känns lite tråkigt är att presitionen när man pekar på skärmen inte är tillräckligt bra för att rita/skissa. Man blir ju bunden vid iTunes för musik tyvärr, men om det är ok så är det ett bra val.