Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: meni-rs
Läst 3228 ggr
Kajzza
1

Menieres och magsjuka?

Hej jag tänkte ställa en fråga så här till att börja med.

Har ni haft magsjuka och menieres?

Jag är livrädd just nu. Magsjuka är min riktigt stora fobi.

Hela familjen har just nu haft/har magsjuka. Igår kväll var de sjuka alla 4. bara jag har varit frisk. Jag mår såklart illa…som jag alltid gör när jag har ett långt segt skov av menieres. Magkatarren spökar och nerverna sitter utanpå kroppen.

Mina farhågor är att man med menieres blir extra sjuk. Egentligen kan jag inte tänka mig något värre illamående än ett rejält skov då man ligger på toagolvet och spyr utan uppehåll. Med magsjuka har man ju oftast en paus emellan…trots allt.

Mamma mia…
Inget kul första inlägg men det här är ju tankar som ingen annan kan svara på…

Kram från Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Maja2
0

Jag tror inte att man blir extra sjuk på grund av menières faktiskt. Ett ordentligt yrselanfall är ju över på max 6 timmar, och det är ovanligt att man oavbrutet kräks under den tiden.

[CajsaBajsa]
0

Det beror väl på vad du menar med magsjuka. Menieres kan inte ge magsjuka, men man kan bli så illamående av yrseln att man kräks. För att undvika det kan man ligga så stilla man kan och ha det så knäpptyst man kan.

Inte för att göra dig rädd… men jag hade faktiskt ett ca 8 timmar långt anfall då jag i 4 timmar spydde nästan konstant, i slutet fanns liksom inget kvar att spy upp men kroppen spydde ändå. Låter konstigt men jag spydde utan att det kom nåt liksom. I alla fall så var det det i särklass värsta anfallet jag haft och jag tror det blev så illa på grund av att jag tog tablett för sent och inte visste om att ljud påverkar, så jag bad mamma prata med mig för att lugna mig, men det gjorde ju bara det hela värre, och sen rörde jag mig för mycket mellan kräkningarna också (drack vatten, snöt mig och sånt). Numera ligger jag alltid blickstilla och har öronpropp och brukar helt slippa kräkas.