Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: hjälpmedel
Läst 4123 ggr
malmokvinna
14

Vilken ska jag välja?

Nu har jag kommit mig för att börja leta efter en bluetooth halsslinga till mobilen. Jag var in på denna sida

http://www.headsetshoppen.se/horselhjalpmedel/horslingor-c-467-1.aspx

och hittade två stycken, men undrar vilken skillnad det är mellan COMMIDT Blues II Bluetooth och Joy Abe BH01 Bluetooth som motiverar den stora prisskillnaden.

Jag har ångrat så många köp  och därför frågar jag här, kanske någon kan hjälpa mig Skrattande

CessieB
1

Hm, svårt att säga. Egentligen så är ju inte prisskillnade så jättestor. Commidt Blues verkar ju ha lite längre batteritid och brusreducering, men de verkar rätt jämbördiga vid första ögonkastet. Har ingen egen erfarenhet av dem. Personligen så skulle jag nog försöka få testa båda slingorna ett tag innan du bestämmer slutgiltigt om köp. Kolla om du kan få öppet köp i alla fall så att du kan skicka tillbaka halsslingan om du inte är nöjd.

Lycka till!

malmokvinna
1

Tack för synpunkterna. Jag håller inte med dig om att prisskillnaden är liten, inklusive moms är den 900 kronor så Joy abe är cirka 60 procent dyrare. Men det är så klart värt det om den har klarare ljud.

CessieB
1

Mm, jovisst finns det anledning att fundera över prisskillnaden i alla fall. Det är inte självklart att den dyrare ger bäst ljud, och att den skulle vara smidigast att använda. Jag vet ärligt talat inget sätt att verkligen testa vilken som ger klarast ljud. Skulle gärna vilja veta vad en audionom har att säga om det. Du är inte ensam om att ha problem med att välja i alla fall.

DesK
0

Det är egentligen omöjligt att säga vilket du ska välja. Du måste helt enkelt prova vilket som passar dig bäst. Okej prisskillnaden är inte oväsentlig, så just därför måste du på något sätt jämföra vilket som passar dig bäst.

/Désirée