Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettutanförämnet
Läst 3330 ggr
elnamaria
0

Silviaskolan?

Någon som har erfarenheter av SYRSAN o SILVIASKOLAN i Hässleholm?

Har en 5 årig pojke som har nedsatt hörsel på båda öronen och vi fundera på Silviaskolan.

DesK
0

Jag har ingen personlig erfarenhet av Silviaskolan, men när jag bodde i närheten av Hässleholm, så hörde jag då och då talas om skolan och den fick många lovord. Så det är nog en bra skola Glad

/Désirée

elnamaria
0

Ska göra studiebesök där under höstterminen, vill ju inte att min pojk ska få lika svårt i skolan som jag hade,

Ritva
0

Tyvärr har jag inte heller någon erfarenhet av den skolan. Men ett studiebesök är ju aldrig fel och känn efter hur du upplever skolan själv.

Lycka till!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

wertok
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Vår dotter går i 2:an på Silviaskolan och innan dess gick hon på Syrsan. Vi har bara gott att säga om skolan och trots att hon åker taxi en timme dit och en timme på eftermiddagen så fungerar det oerhört bra.

De har all teknik på plats och fungerande, känner också att hon får en identitet som håller tack vare att alla har hörapparat, hon blir inte udda. De dagar som skolan varit stängd pga. studiedag har hon ibland varit på fritids hemma och när hon kommer hem därifrån så säger hon själv att det har varit jättejobbigt för att där är så många och att där är så hög volym.

De på Silvia kan också alldeles utmärkt individuellt anpassa det efter barnets behov eftersom de inte har så stora grupper.

//Mattias

elnamaria
0

Tack för svaret, vi har nu varit på besök, och som det såg ut nu så är det intagsstopp på syrsan fram till hösten 2012,av de 12 barn som är där nu så ska 7 börja i ettan och de barn som är kvar på syrsan är mindre, så nu känns inte det som ett alternativ att Lukas ska bli ensam 6 åring, men pedagogerna ska träffas på måndag o då ska de kolla om de hört om fler 6 åringar är på väg in till dom,

Blir det inte så så sätter vi nog han i Tollarp i förskoleklassen och flyttar upp honom till silvia i ettan.

Maria