Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etiketttinnitus
Läst 9006 ggr
CessieB
1

Hopp om bot för Tinnitus

Det verkar som att forskarna är på väg att hitta riktig bot för tinnitus. Hittils han man mest använt olika metoder att dölja ljudet, men nu verkar man börja kunna förstå hur de delar av hjärnan som luras att tolka nervsignaler felaktigt vid Tinnitus ska kunna återställas till normalläget som fanns innan skadan.

http://svt.se/2.108068/1.2294542/tinnitus_gata_nara_losning

Mycket imponerande om man faktiskt lyckas bota Tinnitus problemet.

Ritva
0

Låter spännande, vore nog skönt för dem som verkligen lider av tinnitus. Hoppas det vägen.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

graleh
0

Åh, hoppas, hoppas :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

sighni
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det vore ju fantastiskt!

kajaloo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej alla!

Har precis blivit medlem. Fick besked på att jag lever med ett akustikusneurinom hösten 2010. Har gjort 2 st MR sedan dess men tumören (1,4 cm) har inte växt därav har jag beslutat att inte operera. Jag hör nästan ingenting på vänster öra men har full hörsel på höger sida. Mitt problem förutom hörseln och periodvis balansen är tinnitus. Jag blir galen av den.

Fick rådet av min läkare att prova akupunktur mot tinnitusen. Fick akupunktur under våren vilket framkallade mer yrsel så jag fick avbryta akupunkturbehandlingen, men vet Ni vad?

Jag har inte haft tinnitus sedan i maj månad!! Och det är helt fanastiskt! Akupunktur hjälper säkert inte alla men det är kanske värt att prova?

DesK
0

Hej Kajaloo!

Ja akupunktur är värt att prova, det hjälper inte alla, men en del människor hjälper det bra.

Att leva med hörsel på bara ett öra går rätt bra, största problemet är väl att man inte har någon riktningshörsel samt att man inte hör stereo. Så om din tumör inte ställer till andra problem är det kanske värt att avvakta.

Berätta gärna vidare här hur det går för dig Glad

/Désirée