Västanviks folkhögkola
Är nyfiken att höra om någon här har gått någon av deras utbildningar och vad ni tyckte om utbildningen och även miljön på skolan.
Jag vill gärna börja någon kortare utbildning där (då jag ej ännu vet om jag är redo för någon längre utbildning då jag är sjukriven).
Så har ni gått där eller så vill jag gärna höra vad ni tyckte. 

Jag gick där åren 96-97 på en linje som hette Språklinjen. Hörde att idag är det "omgjort" eller inbakad i linjen för Hörselskadade.
Jag kunde lite teckenspråk innan jag åkte upp men kände att jag behövde en ordentlig kurs och dessutom får du en stor del av teckenspråksmiljön för att använda språket. Det är till exempel om du har lärt dig engelska i skolan och åker på språkresa till England. Även om du är nybörjare så får du ändå en hel del tillgodo, inte bara till dig själv utan total kommunikation.
Så min rekommendation - åk på kursen och låt det ta den tid de har. Det är värt!!
Det gäller er andra också som funderar på detta !

Gammal tråd men vad gör det. :) Har kommit in på teckenspråkslinjen för hörselskadade och vi börjar den 29 aug. Rum delas ut den 28 så måste bara hinna lösa ekonomin innan det börjar. Var där på tsp läger förra veckan och trivdes verkligen under den veckan! :)