Ring, ring
Undrar om ni vet vad det är för fel när man ibland har en ringande ton i örat. Brukar säga, lägg på luren. Det ringer.
Sitter i från bara några minuter till en eller två timmar. En ihållande ringande ton.
Frågade en läkare en gång om det var tinnitus. Fick svaret nej.Men han visste inte vad det var. Troligen för att jag var öronbarn.
Någon annan som vet?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag vet inte heller vad det kam vara men även jag har det till och från
Så hemskt irriterande. Ibland låter det väldigt högt. Brukar fråga sonen om han hör det. Får bara ett flin från honom och sen säger han. Lägg på luren då. 
Väl mött, Tatsja

Det kan vara högfrekventa svängningar på trummhinnan som kan påverkas av nerver och det är ofta vi "öronbarn" som fått det som sviter efter alla inflammationer. Våra trumhinnor är ju ärrade och inte lika elastiska som andras. Ringningar kan även förekomma hos "icke-öronbarn".
Min mamma sa alltid att "nu är det nån som pratar om mig igen"!
Ibland är man tydligen väldigt omtalad…
Jag har märkt att sonen också har så. Både han och jag är öronbarn. Frågade andra sonen, men han har det inte, bara om han varit någonstans där det varit bullrigt. Han är inte öronbarn.
Så det stämmer nog att vi är lite mer känsliga. Just nu har jag tonen i vänster öra. Låter högt ett tag, för att sen sluta. Hoppas den som ringer lägger på snart.
Väl mött, Tatsja

Tatsja !
Jag tror du har faktiskt en form av tinnitus! Oavsett vad läkaren säger, beror på om du gick till en vanlig doktor så är det säkert dennes okunskap om tinnitus. Men om du gick till en Öronläkare så bör denne ha konstaterat att det är tinnitus i mild form.
Men det positiva är att du har det en stund och sen slutar det ringa. Jämfört med andra som kan ha det dagligen dygnet runt.
Öronläkaren sa att det inte var tinnitus. Bara för att luren las på efter ett tag. Sen att jag klagade över ett dovt ljud i huvudet, lyssnade han inte på. Skyllde på whiplash-skadan.
Väl mött, Tatsja

Jag har kraftig tinitus, eller det har blivit mer på senare tid kan man säga. DEt är sjukt jobbigt och ibland blir jag rent sagt deprimerad utav det, och det är inte lätt att bära på, och det som är jobbigt är att ingen som int ehar det förstår, eftersom dom inte kan höra det. Värst är det när jag ska sova, det irriterande ljudet som tjuter hela natten lång.. om dagen tänker jag inte på det då det finns massor med andra ljud runtomkring.. Tur att min kille har datorn på om nätterna så fläkten kan gå..
Du kan prova med att ha en radio på när du ska sova på låg nivå
Jag vet att det hjälper n del fast inte alla
Jag skulle absolut kalla det för tinnitus.
Typiskt läkare. När jag vände mig till en öronläkare för min ökade tinnitus, sa han bara "du har tinnitus för att du har migrän ibland och för att du varit öronbarn".
Öh, ok?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!