Vad gör ni nu för tiden?
Så började en populär låt av Tomas Ledin för ett antal år sedan. Nu undrar jag vad NI gör?
Själv håller jag på och flyttar tillfälligt till Örebro/Kumla för att plugga under vårterminen. Jag tar med mig min yngsta dotter och ska bo i husvagn hos kompisar till oss där. Det ska bli spännande och kul, men även lite läskigt och konstigt att leva utan maken och äldsta dottern i cirka fem månader. Men det går nog bra!
Ha det bäst, snart skriver jag till er ifrån Örebro istället! 
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Ritva det låter riktigt roligt och spännande!
Hoppas att du och lilltjejen får några fina vårmånader i Örebro!
Själv har tjejerna, sambon och jag hjälpt min far att flytta hit från Kapstaden. Det har varit slitigt och än är inte riktigt allt på plats, men det går framåt. Far har vant sig vid att leva i lugnare trakter. Han säger själv att det är attans kallt ute, men vad gör det när det är varmt och skönt inne. Kylan kan man faktiskt skydda sig mot, men hettan och blåsten är betydligt värre att skydda sig mot. Hans hörapparater behöver ses över och jag kommer ta kontakt med min fantastiska audionom om detta efter helgen. Rapport följer! För övrigt har vi trots flyttröra firat en fin jul med den julmat vi uppskattar
Nyår firar vi ju alltid mycket lugnt eftersom hundarna inte uppskattar raketer med mera.
Ha det gott allesammans och berätta gärna vad ni har för er! 
/Désirée
Lycka till Ritva, Örebr kan vara en trevlig stad har jag för mig. Hoppas det går bra med lilltjejen och att du går ut med MVG från din utbildning. själv skall jag kuvertera 900 kuver med etiketter och postgiroblanketer till på måndag. God Fortsättning på helgen.
Hälsningar Gnidde.
Vilket äventyr, Ritva! Besökte Örebro för första gången i somras och blev väldigt förtjust i stan. Just nu ser jag all snö som vräker ner utanför fönstret, och måste säga att just husvagnsbiten inte känns så lockande.
Själv tror jag att jag har den tråkigaste/jobbigaste året någonsin framför mig. Jag skriver på en akademisk tidskriftsartikel, och ska dessutom skriva på licenciat-avhandling när artikeln är klar. Det kommer att bli mycket datortid… Men jag får pausa lite för flöjtspelande, vilket ska bli riktigt härligt eftersom musiksskolans orkester kommer igång igen i år.

Kul att läsa om allas spännande liv (ja, skriva akademisk artikel låter spännande tycker jag!),
Själv har jag börjat jobba på en ny skola. Gick ut lärarhögskolan i juni 10 och jobbade under hösten på en underbar liten byskola och trivdes alldeles föträffligt. Tyvärr fanns inget jobb där som jag ville ha nu så jag har börjat på en annan, lite större byskola med samma rektor. Känns väl sådär efter en vecka då jag ska arbeta tillsammans med en annan lärare som hade en gräslig hösttermin där hon fick dra ett tungt lass själv. Hon har nog svårt att förstå att vi är två nu…Men det blir säkert bra med tiden…
Har som vanligt mötts med stor respekt och nyfikenhet då jag berättar om min hörselskada….
Vad spännande, Fiffilura! Det är alltid kul med nytt jobb, även om det förstås kan ta en stund innan man kommit in i rutinerna helt. Jag tror säkert att det kommer att gå fint och att du och kollegan kommer att få ihop det bra. Att undervisa med hörselskada är inte det lättaste, men jag gillar själv att undervisa. Jag får besök av en audionom som ska prova ut hjälpmedel för jobbet imorgon. Ska bli spännande att höra om hon har några bra förslag som kan vara till hjälp just i undervisningen. Spontana diskussioner bland studenterna kan jag inte hänga med på, och det är svårt att snappa up om de behöver hjälp när de sitter i grupper med olika övningar. Men just det är väl situationer som är svåra att göra något åt, tyvärr.