Vilka proppar?
Det skulle vara roligt om ni vill berätta vad för slags proppar ni har till era hörisar och gärna också hur hörselskadade ni är.
/Désirée
Hm, lite osäker på vad de heter de jag har. Men jag har haft flera olika varianter och material också. Allt ifrån hårda, glasade till mjuka silicon.
Det som ändå är typiskt för mina proppar är att de är öppna och har luftgång.
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Jag har helt täta insatser, har använt mig av två varianter. En vars yta är penslad med någonting som orsakar irritation i hörselgången, som då sväller upp och hjälper till att göra det helt tätt. Bieffekten är att klådan i örat kan bli olidlig för det mesta, så när jag är ensam brukar jag ta ut hörapparaterna för att lufta öronen.
Senaste paret av insatser som jag använder nu är någon form av silikon, de är mjuka och sväller upp litegrann när de blivit varma i örat. De är inte alls lika täta som de ovanstånde men klådan från de är mycket mindre. Dock finns ju även där rejäl klåda så även med dessa insatser måste jag lufta öronen så fort jag får möjlighet.
Det går åt rätt många tops hos mig. Klia klia klia klia!!!!
Jag har väldigt starka hörapparater och extremt rörliga hörselgångar, vilket är verkligen en helvetisk kombination. Insatserna måste vara superdupertäta annars börjar apparaterna tjuta när jag äter, pratar, skrattar, gäspar, kramas, osv…

Proppar har jag inte ens tänkt på…har baha nu och då behövs ju inte det. I oktober ska jag testa ut de andra och då blir det någon slags proppar antar jag.
Helt döv på ena örat o det andra är lite skumt det med…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har en i något slags glas och "öppna" eller vad man ska säga, dvs. den täcker inte hela öronmusslan. Har haft mkt problem med klåda, hudirritationer, osv.
Nu för första gången sedan jag var runt 14 år, har jag ett jättefint öra!