I dag skiner solen
I dag så skiner solen härligt varm här så man kan tro att det är sommar igen
Härligt att solen skiner hos dig Sven 
Här får vi ha sol i sinnet, för det är helt igenmulet här. Idag fick jag ett stilleben med posten som Morgaine Sajtvärd för Konstnärer har målat. Det får stå på mitt röriga skrivbord tills mitt nya arbetsrum blir färdigt. I tråden Ett stilleben kan ni se hur tavlan blev till.
Tavlan är en oljemålning på duk med en blå brödkorg, en gul vinkanna och 2 citroner. Jag har alltid önskat mig ett stilleben, nu har jag ett 
/Désirée

Ett stort imponerat OOOOOH från en som med nöd och näppe klarar av att dra ett någorlunda rakt streck med en penna.
Mer komplicerade grejer är totalt utanför mina möjligheter då jag är totalt befriad av alla konstnärliga talanger. 
Hur lång tid tog det dig att göra tavlan?
Bookia om du klickar på länken ovan kommer du till tråden där Morgaine visar hur tavlan växer fram 
/Désirée
Hej!
Tittar in mycket sent ikväll. Somnade på soffan straxt före nio, så nu är jag lite pigg igen!
Solen har tittat fram idag också, men nu på kvällningen har det regnat. Hoppas det klarnar upp imorgon till imorgon. Klassen jag jobbar i ska ha friluftsdag och vara ute hela dagen.
Håller på att planera en resa till min mor nere i Värmland till höstlovet. Vi får se om vi kan stanna till ett par nätter i Stockholm och roa oss lite.
Dessi: Vilken fin tavla! Är det en surdeg på jäsning? 
Nä hoppas ni får sova så gott om ni nu inte redan ligger! Annars får jag väl hälsa godmorgon åt er som läser det här imorgon.
Godnatt!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."