Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: allmännt-övrigt
Läst 1810 ggr
verrax
0

Hörselskadad med småbarn?

Lite nyfiken, någon mer som har småbarn här och är hörselskadad?

Har själv en vilding till dotter på snart 4 år =)

DesK
0

Numera har jag inga småbarn, men jag var hörselskadad redan innan mina döttrar föddes. Är det något särskilt du funderar över? Glad

/Désirée

JMax
0

Jag. Har två vildbasare, en kille på ett år och en tjej på fyra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ritva
0

Mina är ju inte så små längre. Glad Den äldre är snart 13 år och den yngre som också är hörselskadad är 8 år.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

verrax
0

Hej, inge speciellt jag funderade på egentligen. Bara kul att se om det fanns fler, inte såå ofta man träffar på hörselskadade föräldrar. Kan ställa till bekymmer att höra  på föräldrarmöten och så vidare. Tur nog har jag min hörande make som kan ställa upp och vara med för det mesta Glad

Sedan fanns denna oro innan min dotter kom om hon skulle ärva min hörselskada eller inte då min troligtvis är ärtflig. Dock verkar det inte som det. Visste ni om eran hörselskada var ärftlig eller inte innan ni skaffade barn och hur gick tankarna angående detta?

Ritva
0

Min hörselskada skulle enligt uppgift vara ärftlig, men jag vet ingen i min släkt som är hörselskadad förutom mig.

Att mina barn skulle bli hörselskadad var inget jag funderade på när jag bestämde mig för att skaffa barn. Jag har ett gott liv och har klarat mig bra tillsammans med min man som också är hörselskadad. Det var snarare ganska självklart att någon av dem skulle vara hörselskadad. Det var mer: Jaha hon också hörselskadad. Det dröjde ju ända tills hon var 5 år som vi fick det bekräftat, då hon opererades innan för vätska innanför trumhinnan två gånger innan.

Nu har min äldre börjat klaga över att hon tycker att hon hör dåligt ibland så imorgon ska vi på hörselkoll för säkerhets skull.

Visst kan det vara svårt på föräldramöten och så. Det har på senare tid blivit värre med tanke på att jag hör sämre, men jag brukar hantera det. När jag ska på föräldramötet för min äldsta dotter nu i slutet på september funderar jag på om jag ska beställa tolk då jag inte vet om det är ett jättestort möte för alla sjuorna. Det är en ny skola och mycket ny information.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."