Prova ut hörapparat
Lite sent ute som vanligt men…
I morgon bitti ska jag in och testa ut hörapparat(er)
Cros ska det vara.
Är det nått särskilt jag ska tänka på?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Nä, du kommer i alla fall ha desto fler funderingar efter själva utprovningen. 

Ok!
Hur går det till då? Är allt inställt o klart efter de uppgifter de har så det bara är att haka på o köra i stort sett?
Häha, ja en vanlig höris är normalt sett inställd efter ens hörselkurva. En cros är en helt annan historia…
Du får räkna med lite justeringar….

Hmm…
Varför ska nått vara enkelt!
Får se hur det går i morrn!

Hemkommen med en Baha Intenso. Konstig sak på diadem…Ska testa denna o se hur jag gillar den innan de beställer hem en Cros.
Har bara hunnit åka hem än i stort sett men jag har hört att lillgrabben min andas och att flugor surrar iaf…
Ett sånt diadem har jag också haft på prov. Det används oftast för att testa om man kanske kan få en titanskruv inopererad bakom dövörat. Eftersom jag också har testat crosapparat så kan jag kanske säga lite om skillnaderna mellan Baha och Cros. Bed Baha får du in ljud via skallbenet på din döva sida, men med Cros får du in allt ljud på din hörsida, detta kan upplevas som väldans rörigt, men finns det inga alternativ är det ändå ett sätt att höra bättre. Det verkar ju på din beskrivning som att Baha kan funka för dig och då skulle jag nog försöka få detta istället för Cros.
(Jag hade bestämt mig för att göra en sådan implantatoperation, men min audionom och jag kom överens om att först testa en superstark höris på dövörat. Eftersom jag får in så pass mycket ljud med denna höris beslöt vi att skippa operationen tills vidare)
Vad roligt att du i alla fall får hjälp och att det verkar gå framåt 
/Désirée

Nu har jag ju inte haft den så länge och bara testat den hemma med tjattrande barn o så men den är ok tycker jag hittills men det funkar ju inte med diademet, skiten bara trillar av hela tiden…Minsta lilla jag pratar, skrattar eller tuggar så far den av o med min kalufs den är intrasslad i får jag ju sjuhundra utbrott…
Diademet är ingen succée, men det har man ju bara för att testa om man får in ljud via skallbenet. Titanskruven som jag nämner ovan opereras in bakom dövörat och på denna snäpper man sedan fast sin BAHA-apparat. Så den permanenta lösningen påverkas inte av din kalufs. Försök koncentrera dig på hur du uppfattar ljud med denna lösning och tänk igenom om du vill genomgå implantatoperation för att få en sådan höris. Operationen lär vara en mycket enkel och snabbt genomförd sådan.
/Désirée

Ska testa den ordentligt! Ska till jobbet i morgon på nytt möte om min tjänst sen tänkte jag ta en tur på stan efter för att se hur den fungerar.
Önskar dig all lycka och håller tummarna att det fungerar för dig! 
/Désirée