Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 5113 ggr
JMax
0

Balanstest

Nästa vecka ska jag göra ett balanstest. Fick tiden via telefon och hann inte fråga så mycket men hon sa att jag ska få vatten i örona och sitta i ett mörkt rum.

Nån som varit med om detta? Det låter ju inte så skoj, vatten i örona tillhör ju inte favoritsysselsättningarna….

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ritva
0

Jag har aldrig hört talas om det men du får gärna berätta mer för det kanske är fler som undrar över det!

Hoppas det går bra för dig när du ska genomföra det, vatten i öronen låter inte alltför kul, nej. Obestämd

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

JMax
0

Jag återkommer :o) Om jag vågar gå dit…

JMax
0

Usch, i morgon är det dags. Inget jag ser fram emot… :o(

Ritva
0

Det går nog bra ska du se. Ska tänka på dig.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Tiana
0

Hur har det gått?

JMax
0

Testet gick till som så att jag fick sitta i en stol i ett mörkt rum. Fick på mig ett par "simglasögon" med kamera för höger öga så det filmades hela tiden.

Började med att följa en prick på väggen som for åt olika håll sen lutades stolen till liggande och de började med att spola vatten 30 sek i höger öra, efter en liten stund började yrseln… samma sak i vänster öra sen varmt vatten i båda öronen. Efter varje spolning kom en rejäl yrselatack och under den skulle man försöka fokusera på en prick i taket, jag tyckte att den rörde sig men den var visst stilla… Vänster sida var den som reagerade värst för mig. Jag förstod inte riktigt vad de fick ut av testet och mina öron reagerade visst tvärtom mot vad de hade tänkt sig. Höger hade sämre värden än vänster tror jag det var.

Inget trevligt test och man mår aningen kymig efteråt…Fyra yrselatacker på kort tid är inget skoj…