Slingkrokar - Säljes
Hallåj..
Jag har ett gäng helt nya oanvända slingkrokar i orginalförpackning. Tog hem ett parti från england för några år sedan med avsikt att sälja, sålde en del men det rann ut i sanden.. I vilket fall vill jag gärna sälja av kvarvarande. Och de går riktigt billigt - 250:- /st.
Krokarna är små smidiga och diskreta. Eller ur Surgubbens perspektiv - klena, sköra och bräckliga
Så hantera dem varsamt!
Har ett vanligt mobilheadset med slingkrok, 2,5mm anslutning.

Har tre st stereokrokar för t ex. mp3-spelare. Observera att det är riktig stereo! 3,5mm anslutning.

Har två st "specialare" - helt enkelt en slingkrok och en vanlig öronssnäcka, perfelt för den som bara använder hörapparat på ena örat och hör bra på det andra. Stereo, ena kanalen på kroken och ena på öronsnäckan.

Hugande spekulanter skickar PM! Frakt tillkommer men går säkert att lösa med brev så länge du har en någorlunda lojal brevbärare..
2 heldumma frågor, men hur använder man dessa tillsammans med hörapparaten? Och passar de till alla hörapparater och mobiltelefoner?
/Désirée
Passar alla hörapparater/CI med telespole!
Kroken bakom örat precis som hörisen.
Mobilheadsetet passar mobiler med 2,5mm headsetuttag, de flesta mobiler har naturligvis helt andra kontakter, så det krävs vanligen en adapter emellan. Även en del Dect-telefoner har 2,5mm anslutning, och headsetet fungerar även till det.
De övriga krokarna är inga headset utan endast slingkrokar för mp3-spelare m.m. Ja, vad som helst som har ett vanligt 3,5mm hörlursuttag. Fungerar visserligen till en hel del "musikmobiler" via adpaterkabel med inbyggd mik.
adaptrarna kostar 85 kr/paketet, och kommer med 3 (sonyericsson) eller 4 (nokia)
känns lite som marknadsföring från min sida men kombinerar man surgubbens grejer med adaptrarna från hrf får man ett prisvärt paket. 400 kr skillnad på krokarna är ju en väldig besparing i dessa tider.
Jag har dock bara ett mobilteleheadset! De övriga krokarna passar "bara" i hörlusuttag, typ mp3-spelare osv.
Adaptrar till mobilheadsetet finns hos clasohlson:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=146987866
Jag har en uppsättning adaptrar till Nokia!
De övriga stereokrokarna kan man visserligen ansluta till en mobil med följande:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135853455
Jag har en sådan liggande, samt en av annat märke (Jays) som passar SonyEricsson mobiler med fastport-anslutning.
Har du blåtand i mobilen så fungerar även stereokrokarna utmärkt med denna:
mitt fel, tror alltid att 2,5 är till mp3-spelare, men det är ju 3,5, och adaptrarna jag har till min mobil har 2,5.
jag har själv den där man hänger runt halsen, cla7, men använder den inte så mycket, eftersom jag inte pratar så mycket i telefon.
Bumpar lite..