Rundgång i hörisen.
Vad gör man åt rundgången i hörisarna. Har kraftig rundgång i hö apparat. Även om jag sänker ljudnivån så ligger rundgången kvar. I vissa situationer är det mycket iriterande.
Hälsningar Gnidde.
Gnidde vad för slags insats har du?
/Désirée
Formgjuten för bakom öratapparat
Hälsningar Gnidde.
Då kan det vara den som inte sluter tillräckligt tätt, eller så är passformen inte tillräckligt bra. Testa att sätta i den i örat och tryck försiktigt med ett finger mot den. Försök sedan avgöra om den tjuter mindre då. Ta kontakt med din audionom och förklara läget, hon eller han måste kunna hjälpa dig med detta.
Nu kommer jag inte ihåg hur hörselskadad du är, men har man, som jag, en superstark apparat, behöver man oftast en specialinsats som sluter extra tätt, för att slippa problem med rundgång. Jag har en sådan formgjuten insats också, men med den får jag stora problem med rundgång, alltså fick jag specialinsatsen, som minimerar dessa problem. Helt kommer man dock tyvärr aldrig ifrån rundgångsproblem.
/Désirée
Det kan tydligen komma av smuts med.
Vi fick lämna in mins sons aparat då det tjöt i hans öra. Det var något med att rören va dax att bytas eller någe sånt.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Du skulle kanske be dem göra en annan typ av insatser som sitter "fast" mer i övre delen av örat. Mins insatser (de gula hörisarna som finns på bild bland artiklarna) fyller hela örats "hållrum" men endast i kanterna annars blir det för tätt för mig.
Usch vad krångligt det lät! Hoppas du begriper vad jag menar!?
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
tycker att det verkar som att hörselgångstapparna är lite i kortaste laget.
Gnidde!
Gissningsvis går det att köra en s.k. återkopplingskontroll på dina hörapparater. Om den har den funktionen vill säga. Det är nämligen bara någon eller några toner som vanligen återkopplar. I så fall löser din audionom det rent programeringsmässigt.
Av bilden att döma så har du en ventilationskanal borrad, prova att tejpa för den, skicka i lite modellera eller något. Bra för att kolla om det hjälper…
#5 Aparaerna är nya med nya slangar
#6 om jag har större insatser (vilket jag haft förut så blir det hela havet stormar i öronen jag hör mitt eget blodomlopp).
#7 skall höra med audionomen när jag skall dit får lägga till i min frågelista
#8 se svaret ovan
Hälsningar Gnidde.
i alla fall.