Öron värk
Stackars Christian.
Vi skulle iväg i morse och han va uppe som vanligt.
När vi sen skulle gå ut klagade han över att ha ont i ena örat. Nää sa jag, han brukar kunna gnälla om han e trött.
Men sen såg jag att han verkade må lite taskigt. Försökte få i han alvedon, men han vägrar som vanligt att ta det.
Han fick då vara hemma idag…
Nu på kvällen sa han att det susade i örat men inte gjorde lika ont… men att det rinner vatten ur örat…. Näää sa jag igen. För jag kunde lixom inget se.
men när han låg på soffan, men örat neråt så blir det en våt fläck där han haft huvudet…
Kan det vara så illa att trumhinnan spruckigt??
Ringde läkar rådgivningen och vi ska in till sjukan i morgon å kolla… ( de tyckte inte det behövdes nu ikväll)
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det låter nästan som att trummhinnan spruckit. Usch, inge vidare, förmodligen har han haft värken längre än han sagt?!
Hälsa honom att han ska krya på sig!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Ja visst måste han ha haft det…
Jag blir så arg på mig själv som tycker att han e gnällig! Egentligen är han ju super tuff!!
~ Anneli ~
Men samtidigt får man ju höra när man kommer till läkaren att man är nojjig. Det har i alla fall jag fått höra. När man bara vill sitt barns bästa. Hur är det med honom nu då? Har ni fått hjälp eller?
Ritva
Nu har vi varit hos läkaren. Det var en kraftig öroninflamation med sprucken trumhinna… pencilin hur jag nu ska få i honom det.
han måste ha en smärt tröskel nivå till 1000.
~ Anneli ~
Stackarn det lät som sagt inget vidare! Har han svårt för mediciner också? Jag har tyvärr inga smarta tips för det! Hoppas inte det skadar hörseln ännu mer för honom.
Ritva
#5 Nä det bara går inte att få i honom medicin…
Ja jag hoppas verkligen inte att det här kommer försämra hörseln på det här örat. För det är det bra örat som han hör med.
Känns som att det verkligen är dax att lära sig teckenspråket nu.
Själv börjar jag redan förbereda mig på den dagen han måste operera det örat oxå…
~ Anneli ~