Farlig tid
Nu är den farliga tiden på året här .
För just på denna tid på året så krymper kläderna extra mycket vad det nu kan bero på ?
Kan det nöjligen vara så att man stoppar i sig alldeles för mycket av den goda julmaten och allt annat gott som står frammen up
Jag har även upptäckt att vågen verkar gå sönder den här tiden för den stämmer alldig dagarna efter denna tid på året
vad det nu kan bero på
*skrattar gott*
Det kan nog stämma ganska bra! Man bör nog röra lite på sig också så inte vågen skriker "En i taget!, En i taget!". Jag ska i alla fall försöka komma iväg och träna. Hoppas snön ligger kvar så vi kan komma iväg och åka slalom också!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Då måste du akkta dig så att du inte bryter benen
*skattar* Nu måste vi vända på sinnet ditt Sven. Vi ska tänka positivt! 
Hur ska du fira julen då?
Ritva
Som vanligt med en massa godmat och annat gott
jag struntar i att jag kanske råkar gå upp i vikt
Det är bara jul en gång om året och då ska man njuta av livets goda
JA du Svenne njut av maten och det goda brödet. Sen får man hoppas att garderoben återtar sina rätta mått framåt slutet av Maj.
Hälsningar Gnidde.
Det finns inget annat att göra
Visst, en farlig tid, men ack så härlig!
"Man ska vara go' mot sej själv så länge man har sej" 
*sjunger* Farligt farlig men härligt härligt, men ganska vanligt men ack så härligt…

Ritva
öhh, paltkoma! För mycket julmat! Magen står i fyra hörn! 
Ritva
…och när denna sköna känsla av mättnad och välbefinnande inträder, så är man här i Skåne "bugastinn" 
Och den feta maten är helt ofarlig har man kommit fram till
SvenA det är väl en jättebra julklapp i alla fall
Det finns dock en liten hake, om man vill äta fet mat bör man nog dra ner kraftigt på kolhydraterna för att inte kläderna ska strama för mycket. Så njut av skinkan, sillen, revbensspjällen, kålel och äggen men var sparsam med bröd, potatis och sötsaker. 
/Désirée
Vad det hela hamdlar om är att man ska vara måtlig med allt man stoppar i sig
För du kan inte stoppa i dig mera än vad du gör av med för att inte öka i vikt
sen har det ingen större betydelse så länge det inte är skadligt för kroppen det man stoppaer i sig
Hur är det har ni överlevt den farliga tiden? Den är visserligen inte slut ännu, men nära på.
Jag börjar jobba igen imorgon och det kommer bli tungt att kliva upp. 
Ritva
Till och med jag har överlevt helgerna och ska gå och träna i morgon när de öppnar igen

Jajamen, jag har överlevt! Fullproppad med mat och med en skena på vänsterhanden men bra mår jag i alla fall 
Det är det viktigaste att vi mår bra
Vi överlevde det igen. Vad skönt att alla mina medlemmar finns kvar. *glad*
Då får vi se om vi klarar av fastan och semlorna innan det är dags för påskmaten.*ler*
Ritva
Men semlorna ska man bara äta en dag på året och det är fastlagsdagen allt annat är fusk
Jag har också överlevt den farliga tiden, och mår prima!
Och så får säja att semlorna smakar precis så goda som alltid gör!
Ja, jag har fuskat!
# 20 Det borde jag också göra. Jag slutar äta vanlig mat och ger mig på lågkalorisoppor nästa vecka och kommer hålla på med dem fram till april maj nångång. Men annars håller jag med dej Sven man ska inte börja äta semlor förrän semmeldagen. ;-)
Ritva