Bluetooth eller blåtand?
Hej!
Ska få en halsslinga till mobil med bluetooth. Så jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av det? Jag funderar även om jag ska skaffa en till min nya privata mobil också. Jag misstänker att jag kan få vänta länge på den genom jobbet .
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Är inte blåtandhalsslingan kompatibel med alla enheter som har blåtand. det behövs väl bara ställas in? Ingen erfarenhet av problemet men har för mig att det skall fungera på det sättet.
Hälsningar Gnidde.
Jo jag tror det. Vi får väl se när jag får den. Jag ska få en som arbetshjälpmedel, men jag vet inte när den kommer
Ritva
Jag har väl testat en hel del blåtandsmodeller. Jag har till och med byggt egna
I de flesta fall är det inga problem att att para ihop de med två mobiler. En del modeller kan dock bara vara parad emot en mobil åt gången.
Vad är det för modell du ska få då? Själv har jag en GN 6110 hemma, den sitter på örat. Funkar väl bäst med allt i örat apparat. Eller det är helt enkelt bekvämast.
Till mobilen kör jag med en Jabra BT 3030 med egengjord halsslinga. Modellen finns även med färdig slinga: http://www.hrfteknik.se/?artnr=2070
Blåtanden i fråga finns även som "normalhörandepryl" : http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=58892602
Vanlig 3.5mm-anslutning för lurar. Så det går att hänga på vilken halsslinga med 3,5mm- anslutning som helst. Inte alls nödvändigt att köpa kittet för 1900:- alltså. 
#3 Den har har fått till jobbet heter Blues från Bo Hedin AB Jag har inte hunnit testa den riktigt än, men den tycks inte gå att använda om man vill lyssna på musik men det är ju inte det jag ska ha den till på jobbet i och för sig, men jag har testat den till makens Iphone. Sen har jag inte rätt telefon på jobbet ännu.
Den kommer i januari.
Ritva
mm, Bo Edin, inte Hedin!
Det är bra ljud i den. Tokdyr dock.
Maken tyckte det var dåligt!
Men jag vet inte?
Ritva
#7 hmm, det lät ju riktigt intressant. Den jag fick som arbetshjälpmedel kan jag inte använda till att lyssna på musik med. Har testat den i min iphone, fast på jobbet ska jag ju inte lyssna på musik precis. 

ska nog testa det!
Ritva
Den där halsslingan från Häger vill jag bestämt avråda i från! Ren dynga med dåligt ljud, glappkontakt osv. Den är uppbyggd av ca 20 varv. (vilket är för lite för en enkanlsslinga) kruxet är att kablaget är just vanlig kabel som de lödit ihop tåtarna på i den där klumpen nertill. Lödningar gjorda av kinesiska husmödrar typ… Skräp!
Dessutom har de parallellkoplat hö och vä kanal rakt av som de skickar rätt ut i slingan. Ingen lösning jag gillar direkt…
Skaffade blåtands delen idag och de fungerade utmärkt ihop med mina gamla krokar (holkar) som jag haft sen freestyles tiden. Så den var en bra lösning.
Tack för det tipset! :-)
Ritva
"Freestyles tiden" Flashback till 80-talet.
Inga fåniga minimala mp3-spelare…
Kassetband, rejäla hörlurar och bergsprängare på axeln 
Just precis så var det!
Ritva