Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettutanförämnet
Läst 2610 ggr
Ritva
0

Liten svammeltråd

Hej alla mina vänner!

Tänkte bara heja på er och hoppas att ni har det bra!

I den här tråden kan vi svammla lite, det vill säga berätta saker i största allmänhet. Något man bara vill säga eller berätta om man är glad eller ledsen eller bara säga hej!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Ritva
0

Tänkte bara förklara varför jag varit så tyst ett tag här!

Jag har börjat ta tag i min övervikt och även börjat träna mera de senaste veckorna. Det i kombination med en del kvällsarbete och familjeaktiviteter har gjort att jag inte riktigt hunnit med alla mina åtaganden som jag tänk. Men jag har varit inne och tittat till sajten varje dag för att kolla läget. Glad

Jag hoppas att det ska bli lite lugnare framöver samt att jag landar i tidsfördelningen.

Hur har ni det då? Har hösten kommit där ni bor?

Ritva

DesK
0

Igår var det ett gräsligt ruskväder här, men idag lyser solen  Glad

Vi blev så färdiga med lilltjejens rum så att hon har sovit sin första natt i sitt nya stora rum  Glad Så nu har båda mina tjejer flyttat hemifrån.

Ritva, jag håller alla tummar att du lyckas med träning och bantning, du landar säkert i rätt tidsfas snart nog igen  Glad

/Désirée

Ritva
0

#2 Skönt för er att rummet är klart. Vi har legat lite på latsidan (samt ovanstående med tidsbrist) med att ta tag i några småsaker. Men döttrarna har flyttat in i alla fall! Sen har vi bara allrummet kvar att röja och ställa iordning.

Ang träningen och vikten så känns det riktig bra! Skrattande

Ritva

DesK
0

Ja här blir det stor ommöblering imorgon, när tjejerna har fått ut lite mer av sina saker.

Vad kul att det känns bra  Skrattande

/Désirée

Denna kommentar har tagits bort.
Tiana
0

Här händer det också saker. Har i princip packat ner min lägenhet i sovrum, förråd och köksskåp. Fick i lördags veta att de börjar renovera på onsdag. Lite kort framförhållning, men det kommer att bli SÅÅ snyggt när jag får bort mina 80-talstapeter  Skrattande. Äntligen!

DesK
0

#6 Vad kul att få fint hemma  Glad

Här väntar badrumsbygge åt tjejerna och sist kommer hallen.

Nästa år får vi kanske renovera lite här inne hos oss gamlingar också   Glad

Måste bara berätta en sak som jag gjorde mig glad idag. Jag var in en kort sväng på systemet som har flyttat till nya lokaler nyligen. Jag gick runt och kollade på den nya fina inredningen och på lite olika nyheter. När jag passerade ölhyllan hittade jag Altbier från Düsseldorf. Jag blev så glad, jag är ju född där och den ölen är nästan den enda öl jag verkligen uppskattar och saknar här hemma. Nu finns alltså Schlösser Alt i standardsortimentet på sytembolaget. Ölen är bärnstensfärgad med en kryddig smak och passar att dricka källarsval både med och utan mat. Ytterligare en fördel med den är att den inte är särskilt alkoholstark cirka 4,8 volymprocent.  Glad

/Désirée

Ritva
0

#6 Härligt när det är klart sen och du får packa upp allt igen. Det blir ju nästan som att flytta! Flört Skrattande

#7 visst är det kul när man hittar småsaker i vardagen som gör en glad.

Idag är jag glad för jag har gått ner 10 kg på 3 veckor och minskat 10 cm i omfång!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Ritva

Tiana
0

Inte illa Ritva! (säger jag och knaprar chips till frukost, skyller på min kapade lägenhet)

DesK
0

Wow, det är verkligen duktigt av dig Ritva! Glad Hoppas du mår bra av det också så att du är riktigt nöjd och glad, men det ser ju så ut i ditt inlägg  Skrattande

/Désirée

Ritva
0

Jajamän! Skrattande 

Idag är jag glad för att jag snart ska åka till Turkiet också och hälsa på svärföräldrarna där!

Ritva

DesK
0

Å vad roligt för dig  Glad

Hum det är till att ha svärföräldrarna på "lagom" avstånd   Flört

Idag har jag tagit ner tapeterna i vårt blivande sovrum. Imorgon blir det nog tapetsering där  Glad

/Désirée

Ritva
0

#12 nja normalt bor de ju nästgårds till dig men vinterhalvåret bor de främst i Turkiet numera när de gått i pension båda två!

Ritva

DesK
0

Ja just det ja  Glad Det är ju många människor nuförtiden som bor i den varma södern över vintern. Det är bara jag som försöker få min pappa att överge södern och istället komma hit till den kalla Nord  Flört

/Désirée

DesK
0

Vi gamlingar kunde inte låta bli att tapetsera om sovrummet innan vi flyttade in i det  Glad

Till helgen ska det dock börjas på tjejernas badrum! Bara att kavla upp ärmarna och ta i  Skrattande

/Désirée

Ritva
0

#15 Härligt de har ju fått så mycket annat fixat innan så de kunde allt vänta lite.

Här i Lule håller vi på att packa så det är klart till söndag - då far vi till värmen! Jippiee!SkrattandeCool

Ritva

DesK
0

Härligt! Önskar dig och din familj en riktigt trevlig resa  Skrattande

/Désirée

Ritva
0

Hemma igen! FlörtSkrattande

Hoppas allt är bra med er!

Ritva

DesK
0

Välkommen hem!  Skrattande

Du anar inte hur svårt jag har haft att vänja mig vid vårt nya sovrum! Förvånad

Spetsar & Urhundar kan ni läsa om mina voffar  Glad

/Désirée

emiya
0

Hej på er!

Det var ett tag sen jag var in här, det beror på olika omständigheter. Sjukdom, uppsägning från jobb för att nämna ett par. Ibland ställs allt på ända och livet blir tungt, tryggheten rämnar och allt blir ovisst och osäkert - man känner sig vilsen och förtvivlad och förvirrad.

Hoppas att ni mår bra! Ritva, hur går det med bantningen? Desirée, hoppas du blir "vän" med ditt sovrum snart!  Glad

DesK
0

#20 Emiya, Undade just var du blev av. Om du vill så skriv gärna ett PM till mig, så svarar jag så snart jag hinner. Många kramar till dig! Blir nog kompis med sovrummet snart  Glad

/Désirée

Ritva
0

#20 Hej! Jo jag har allt saknat dig också! Tyckte det blev lite tomt här en tid. Jag har ju "pausat" bantningen en period nu när jag har haft semester, men ska försöka dra igång igen om någon dag. Säger som DesK vill du prata av dig så får du gärna PM:a mig jag lyssnar gärna om du behöver "spy galla". Hoppas att det löser sig för dig!Glad

kram

Ritva

Ritva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då kan man väl säga att första snön har kommit hit till Luleå. Vi var inte hemma när det allra första kom, så den räknas inte. Flört Mina tjejer var ute igår och gjorde en fin snögubbe i trädgården.

Idag skiner solen från en klarblå himmel och det lockar. Hoppas att jag hinner ut en stund idag och får njuta lite. Vi ska fortsätta röja lite här hemma.

Bild på snögubben nedan.

Ritva

DesK
0

Ritva, vilken härlig snögubbe  Skrattande

Emiya, nu har jag nog blivit kompis med sovrummet. Tänker på dig och hoppas att allt ordnar upp sig för dig!

/Désirée

emiya
0

Åh, jag blev så rörd av era omtankar, Ritva och Désirée! Tack för era vänliga ord! Glad

Efter två omgångar förkylning är jag ganska okej igen men mår dåligt psykiskt. Gubben går nu arbetslös men är sjukskriven. Det var bråk med hans arbetsgivare förra månaden för att få ut de pengar han hade rätt till. Det ordnade sig tack och lov så att vi kunde betala räkningarna till slut. Nu är det bara att hoppas att FK betalar ut pengar i tid - ny oro som mal… det känns som att gå på gungfly - att inte veta om man klarar sig nästa månad. Det ser dystert ut på jobbfronten, det är bara att hoppas. Oron föder ångest som föder ökad tinnitus och "herr Meniére" har slagit till ordentligt så jag har haft en ordentlig yrsel, framför allt när förkylningen var som värst!

#23 Vilken fin snögubbe! Här nere på västkusten lär det nog dröja innan vi får se snö som lägger sig så att vi kan bygga snögubbar!

#24 Skönt att du trivs i sovrummet nu! Tack för att du tänker på mig!

Tiana
0

Måndag igen och sitter på jobbet som vanligt. Nu är vi inne i den lugna perioden på husmarknaden, och jag har inte en inbokning idag…

Annars har det varit fullt upp. Förkylningar för både mig och särbon, katter som flyttat hit och dit, och allt annat som ska göras ovanpå det. Julklapparna är i alla fall fixade - alla utom en Skrattande

Önskar en bra dag till alla!

Ritva
0

#26 åh, Förvånad julklapparna redan klara! Jag har inte ens en susning vad jag ska hitta på. Det var bra gjort.Glad

Ritva

Tiana
0

Jag tog den lätta vägen. Pappa och min bror får tidningsprenumerationer, och mamma en kalender från kattkommando syd Flört. En kvar, men den får jag fundera på.

Ritva
0

Jo med det är ju ändå bra presenter. Varje gång tidningen dimper ner så tänker de på dig! Flört

Jag har som sagt ingen aning vad jag ska hitta på.

Ritva

DesK
0

Julklapparna färdiga redan? Förvånad Tiana, jag är riktigt avis på dig! Foten i munnen

Här har vi inte ens fått fram några önskelistor.

/Désirée

DesK
0

Igår morse snöade det och både hundarna och vi var glada och tog en långprommis i det härliga vädret. Hela naturen är full av glass sa voffsingarna  Tungan ute På eftermiddagen övergick snön i regn och idag är det grått och trist här.

Så idag blir det lite datorpysslande hemma här.

/Désirée

Ritva
0

Sitter här och pausar i julstöket. Ska jobba ända in i det sista så jag får röja nu i helgen. Måste iväg någon dag och skaffa de sista julklapparna också, när jag nu ska hinna det! Obestämd

Här märks det verkligen att midvintern och årets längsta natt är i antågande klockan är halv tre nu och det är mörkt ute. Tur att snön ligger vit och ljusar upp lite!

Hur går det för er i julstöket? Ha det så bra alla mina vänner!Skrattande

Ritva