Bättre hörapparat ger bieffekter
Nu har jag haft min nya apparat på "döv"örat i 2 veckor. En intressant bieffekt är att jag hör vad som händer i huset, även om jag inte är i omedelbar närhet av det som händer. Detta ger också lite dråpliga konsekvenser. I dag till exempel satte sambon igång diskmaskinen när jag var på övervåningen, varpå jag undrade varför min dator väsnades så förskräckligt, innan jag fattade att det var diskmaskinen jag hörde 
/Désirée
haha va kul!
Maken hälsar och säger att det är för att diskmaskinen har blivit gammal och skraltig som den låter mycket, men det tror inte jag.
Sitter i bilen och kollar lite snabbt, Yngsta dottern har slockat efter en matrast i Skellefteå - snart hemma igen! skönt!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Ritva, hälsa maken att diskmaskinen är rätt gammal, men den är ovanligt tyst
Jag installerade ny version av mitt operativssytem i förrgår, det var antagligen därför jag reagerade lite extra 
Att sova på maten är allt bra skönt det 
/Désirée
Det är inte bara ni med hörapparat som kan få bieffekter
Även vi som läser med skärnläsare får bieffekter när man har ljud på sina sidor för då ska man höra både det och talsyntesen samtidigt
Sven det kan jag tänka mig.
Nu har jag gjort bort mig igen. Jag har i flera dagar gått och påstått att en kran läcker i badrummet, men ingen annan har märkt det. Ja men jag hör ju att den står och droppar, har jag då sagt till sambon. Nix, sambon hör ingen droppande kran. Idag trillade poletten ner, det är klockan som sambon har ställt in där, så att tjejerna har lättare att hålla reda på tiden 
Tur att jag är van att göra bort mig!
/Désirée
Det är väl underbart att göra bort sig ordentligt emellanåt
I alla fall när det beror på våra funktionshinder det får vi bjuda på bara andra får roligt åt det
Ett gott skratt förlänger livet
Oftast kan jag själv också skratta åt när jag gjort bort mig 
/Désirée