Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 1751 ggr
DesK
0

Testa din hörsel

Inne på Datorn har Kaj skrivit om att man numera kan testa sin hörsel på webben

Länk till testet

/Désirée

Ritva
0

Haha det fungerade jättedåligt på mig! Men sen hör jag ju dåligt också, och då hade jag hörapparaterna på mig!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

DesK
0

Det är kanske inte världens bästa för oss med dålig hörsel. Jag stänger alltid av ljudet på min dator och just nu håller jag på att ominstallera den. Jag lånar min sambos dator nu. Kanske ska testa senare  Glad
Tyckte ändå det var ett lite kul tips.

/Désirée

[SvenA]
0

Det fungerar inte för oss med svenska skärmläsare då all text är på engelska

Ritva
0

#3 Man kan ju översätta med googels översättnings hjälp men det blir ju en väldigt konstig svenska.Rynkar på näsan

Ritva

[SvenA]
0

Det blir ännu konstigare med talsyntesen kan jag lova

Det finns en massa ord talsyntesen har svårt at förstå så det går inte alltid att förstå svenska heller och man måste då få tag på en seende som talar om vad som står på sidan

Det finns flertal ord på denna sajt som är omöjliga att förstå med talsyntesen så det fungerar inte alls bra med konstiga översättningar

Det kan räcka med att man glömmer et mellamslag för att det inte går att förstå för talsyntesen

Ritva
0

#5 Jo har har börjat förstå det där bättre då jag nu går en kurs i digital kompetens och har fått lyssna på talsyntes i samarbete med word.  Den kan ju till exempel inte läsa finska så när jag skriver mitt namn så låter det jättekonstigt.

Ritva

[SvenA]
0

Ditt namn är inga som helst problen att förstå

Det finns flera olika röster att välj ibland för talsynteserna

Den instalationsröst som följer med är hoplös att förstå tycker jag

Jag har en talsyntes med flera olika röster att välja iblan

Jag har valt en som heter Erik somjag har lättast att höra