Testa din hörsel
Inne på Datorn har Kaj skrivit om att man numera kan testa sin hörsel på webben
/Désirée
Haha det fungerade jättedåligt på mig! Men sen hör jag ju dåligt också, och då hade jag hörapparaterna på mig!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Det är kanske inte världens bästa för oss med dålig hörsel. Jag stänger alltid av ljudet på min dator och just nu håller jag på att ominstallera den. Jag lånar min sambos dator nu. Kanske ska testa senare 
Tyckte ändå det var ett lite kul tips.
/Désirée
Det fungerar inte för oss med svenska skärmläsare då all text är på engelska
#3 Man kan ju översätta med googels översättnings hjälp men det blir ju en väldigt konstig svenska.
Ritva
Det blir ännu konstigare med talsyntesen kan jag lova
Det finns en massa ord talsyntesen har svårt at förstå så det går inte alltid att förstå svenska heller och man måste då få tag på en seende som talar om vad som står på sidan
Det finns flertal ord på denna sajt som är omöjliga att förstå med talsyntesen så det fungerar inte alls bra med konstiga översättningar
Det kan räcka med att man glömmer et mellamslag för att det inte går att förstå för talsyntesen
#5 Jo har har börjat förstå det där bättre då jag nu går en kurs i digital kompetens och har fått lyssna på talsyntes i samarbete med word. Den kan ju till exempel inte läsa finska så när jag skriver mitt namn så låter det jättekonstigt.
Ritva
Ditt namn är inga som helst problen att förstå
Det finns flera olika röster att välj ibland för talsynteserna
Den instalationsröst som följer med är hoplös att förstå tycker jag
Jag har en talsyntes med flera olika röster att välja iblan
Jag har valt en som heter Erik somjag har lättast att höra