Första gången här...
Hej!
Jag har inte upptäckt den här sajten förrän igår. Sedan juni 2000 är jag döv på ena örat efter att jag opererats för acusticus neurineom, det vill säga en godartad tumör, som i mitt fall växte på balansnerven. Men, jag har tinnitus på döva sidan
, den hör jag i alla fall.
Så jag blev döv på örat ganska plötsligt och det var mycket nytt att sätta sig in i. Min balans var usel. Jag fick lov att lära mig gå på nytt och jag var i mycket dåligt skick det första halvåret efter operationen. Men nu är det mesta okej
även om tinnitusen emellanåt kan vara hemsk.
Här finns ju en massa intressanta saker att läsa och lära.
Hälsningar
Elisabet
Välkommen hit
Här hjälper vi varandra med tips och råd om hörseskador
Så du är välkommen med dina bidrag även du
Vi kan alltid lära oss mera om vi alla hjälps åt
Även jag får säga välkommen! Kul att flera hittar hit. Som Sven säger vill du bidra med något eller saknar något du vill veta mer om så hojta så får vi se vad vi kan hitta på!

Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Också jag hälsar dig välkommen 
Även jag har lärt mig gå 2 gånger på grund av en ovanlig form av öroninflammation som också gjorde mig döv på ena örat.
/Désirée
Tack för era välkomnanden! Det känns bra att ha hittat hit!
Hej och Välkommen!
Jag har också akustikusneurinom, ska bli opererad i januari vilket jag inte ser framemot. Den har växt i flera år och mer än "vanligt" det senaste året. Jag kommer också att bli döv på det örat.
Jag måste fråga dig, på vilket sätt var du i dåligt skick första halvåret?
#5 Hej! Menar du efter operationen? Var ska du opereras någonstans?
Efter operationen var jag nio dagar på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Sedan ville de att jag skulle vara på lasarettet i Västerås i en vecka men det ville inte jag så jag åkte hem.
Jag orkade inte så mycket efteråt och jag tålde inte ljud (det gör jag fortfarande inte). Jag flyttade mig från sängen till kökssoffan och tillbaka. Jag gick först med rullator och sedan med käpp. De tre första månaderna var värst.
Fråga gärna mera specifikt om det du vill veta?
/Elisabet