Människors olika värde
En mycket bra skriven artikel om människors olika värde. Läs och begrunda, och kom sedan med era åsikter.
Ja Per, tyvärr är väl den krassa verkligheten, att här i Sverige spelar det inte någon större roll vilket av de två blocken som regerar. det verkar som att de som styr landet mest gör det för att själva sko sig. Jag tror att enda sättet att komma bort från detta allvarliga problem är att ha större rörlighet i politiken.
Det vi idag ser resultatet av, är den politik som fördes för många år sedan och av det andra blocket i alla fall till stor del.
Att inneha en maktposition innebär ett mycket stort ansvar. Detta verkar de allra flesta politiker, oavsett partifärg, inte bry sig om eller vara medvetna om.
Detta är inga enkla frågor och inte heller har de några enkla och självklara svar. Alla bör vi dock fundera över vad som kan göras och hur detta ska göras för att vi ska få ett så rättvist och bra samhälle som möjligt. Att till exempel låta bli att rösta tror jag är en mycket vansklig väg att gå.
Ha en skön helg!
/Désirée
Skrämmande om samhället urholkas för mycket och de sårbaraste får det sämre.
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"