Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: tinnitus
Läst 2347 ggr
Ritva
0

Tinnitusartikel i Auris

Fick Hrf:s tidning Auris (5*09) häromdagen. I den fanns en artikel om att man kommit fram till, av en slump att en pinne som är specialutformad, och som man håller mellan läpparna (som en ciggaret), skulle kunna lindra tinnitusen för att den hjälper användaren att slappna av i käkarna.

Vore det så enkelt så är det ju fantastiskt!

Länk till artikeln. En pinne som kan lätta på spänningar

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Surgubben
0

Tror man tillräckligt starkt på något så funkar ju vad som helst… "Placebopinne" Rynkar på näsan Är man superkoncentrerad på något försvinner ju tinnitussen, så det går nog att stoppa in vad som helst i munnen med lite övertygelse. Skrattande

Ritva
0

#1 Inte enligt artikeln, men det är väl bra om det kan hjälpa någon i alla fall!

Ritva

Surgubben
0

Jorå, det är bra om den hjälper någon. Det verkar ju dock finns en hel del olika anledningar till tinnitus, och den anledning som pinnen hjälper emot finns det väl redan lösningar till så vitt jag förstått saken, bettskena och likn. Vore ju intressant med en lösning på övirga tinnitusarter någon gång också.

Det verkar finnas lite "lyckosökare" när det gäller tinnitusbehandling, allt från olika bluffpiller till laser och sådana där nålar, vad det nu heter. (vodooterapi *asg*). Äh, kommer inte på vad det heter, men ni vet vad jag menar.

Jag är tämligen skeptisk till liknande påhitt!

[SvenA]
0

Det är ju så att tron kan försätta berg så det kan nog hjälpa en del och det är väl bra

Tiana
0

Jag skulle aldrig kunna låta bli att tugga på den. Är värre än en hund när det kommer till sånt!

Ritva
0

#5 Skrattande Ja nog kan det vara så, man är ju van (om man inte är rökare kanske) att hugga tänderna i det man har i munnen!

Ritva