Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 1707 ggr
Leffe
0

Idag 15 augusti

Idag ska jag ut och handla med min gamla mor, som dessutom äntligen insett att hon kanske inte hör så bra. När man kommer till henne så hör hon inte att man ringer på dörren (tur man har nyckel). Teveljudet är så högt. När man väl kommer in får man skrika för att göra sig hörd på grund av teven. Hon sänker ljudet och när man då säger "du hör dåligt" har man alltid fått svaret "Nej det gör jag inte".

Ritva
0

Haha, men visst är det typiskt för dem som har hört hela sitt liv! Jag brukar alltid säga till människor omkring mig som börjar klaga på att de hör dåligt att ta tag i det direkt för det tar tid att vänja sig med hörapparaten samt hörcentralernas väntetider för nya patienter med åldersnedsättningar. Men oftast får man till svar att såå dåligt hör jag inte än!

Lycka till med din shoppingrunda! Och hälsa mamma!Flört

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

DesK
0

Det där känner jag igen! Det är nog väldans vanligt att folk säger så.

Trevlig shoppingrunda med mamma  Glad

/Désirée

Leffe
0

Kan viska att hon fyller 85 om en vecka så det har gått bra ganska länge. Har bara påpekat om hennes hörsel de senaste tre åren

mona43
0

Min farmor tyckte att folk hade börjat att tala allt slarvigare och tystare, eller till och med viskade, när vi sa att det var hennes hörsel det berodde på, så nekade hon stenhårt, trots att det var på samma vis med henne som med din mor Leffe. 

Hon hörde inte då folk kom, och sa irriterat att man inte skulle smyga sådär, trots att man stampade och väsnades när man kom, för att hon skulle ha en chans att höra en. Skrattande

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Ritva
0

Det är ju skönt att hon hört så bra så länge..

Ritva

Leffe
0

Tänk att gamla människor är så underbara trots allt och mitt i allt problem kan man se det från den humoristiska sidan

Ritva
0

Absolut är det så! Det är som med barn!

Ritva

emiya
0

Hmmm - känner igen mig lite i beskrivningarna ovan! Skäms

Ritva
0

#8 Inte min mening att såra någon! Förlåt om du tog åt dig!Glad

Ritva

Leffe
0

Vilken beskrivning. Har glömt måste vara åldernSkrattande

Ritva
0

#10 Glad

Ritva

emiya
0

#9 Nej, nej, jag tog inte åt mig, inte så! Det var skämtsamt menat! Du sårade mig inte alls! Jag ser det från den skämtsamma sidan!Skrattande

Ritva
0

#12 Skönt att höra!Skrattande

Ritva

emiya
0

Det är nog ganska typiskt att man förnekar att man hör dåligt och att man tycker att folk "smyger" sig på en! Mina barnbarn älskar att försöka smyga sig på mig, för de vet att jag inte hör dem - men de glömmer bort att jag har "superkänsel" så jag upptäcker dem ändå!Skrattande

mona43
0

Mina barn gillar också att smyga på mej ibland, blir lika livrädd varje gång SkämsGlad Men jag har inget fel på synen så ofta märker jag en liten rörelse i ögonvrån först, till ungarnas stora besvikelse.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Ritva
0

#14 och 15 Men det vet ni väl att vi "mammor" har ögon i nacken!FörvånadFlört

Ritva