Semestertider
Nu har semestrarna börjat, i alla fall min! Vad har ni tänkt göra under er semester? Tipsa om resmål, saker att göra med mera!
Jag kommer att vara hemma i stort sett hela tiden. Min man arbetar, men har några dagar i veckan som han är ledig då vi ska försöka göra lite utflykter och annat skoj med våra barn. Annars blir det nog mycket bad! Vi har tur som har en utomhuspool i stan som är gratis och dessutom uppvärmd. Det dröjer ju innan havet är riktigt skönt att bada i!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Semester? Det har jag inte haft på typ 10 år…
#1 Det kanske är på tiden då!
Ritva
Jag har semester nu och befinner mig hemma
#3 har du tänkt göra något speciellt i sommar?
Ritva
Den är slut på söndag
Redan! Har du gjort något speciellt som du vill dela med dig?
Ritva
Sprungit hos läkare bland annat

Jag har ett tag till min semester - den börjar i mitten av augusti! Men njuter av sommaren gör jag i vilket fall.

Gubben har sen semester i år, augusti och en vecka in i september. Vi ska vara hemma mest och göra dagsutflykter här runtom i Bohus län. En vecka ska vi tillbringa hos barn och barnbarn i Hastings, England. Där finns en fin flera mil lång strand med både sand och sten. Jag längtar också efter att få spela memory med barnbarnen, men de är listiga och vinner ofta över mormors dåliga minne! 
Låter härligt! Det blir som hos mig då! Ska utforska omgivningen lite. Vi har bara bott här i Luleå i två år så vi har ju inte hunnit utforska omgivningarna så mycket ännu!
#8 Ja det är ju en underbar sommar vi har så njut, sen får du njuta av ledigheten!
Då är jag tillbaka på arbetet och får "slita"!
Ritva

Ibland är det väldigt intressant och roligt att turista på hemmaplan! Man hittar alltid något man varit "hemmablind" för, eller inte vetat om.
Vi tar det ganska lugnt, åker kanske ut en liten sväng, annars blir det mest sommarstugan.
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
I torsdags 23/7var vi på utflykt till Boden. Vi hade tur med vädret också, strålade solsken! Barnen visste inte vart vi skulle så det var extra roligt! Vi hade köpt med oss lite picknick som vi åt innan vi kom fram till målet. När vi väl kom fram så blev barnen jätteglada. Vi kom till Westen Farm som är en westernstad med anställda som rör sig i stan som om det var 1859. Redan i entrén möttes vi av Sheriffen och stadens buse red omkring och pratade med folk, skojade, sköt och for iväg i galopp med hästen! Man kunde prova på ridning, guldvaskning och en del annat skoj!
Det var riktigt kul och alldeles lagom stort. Så det kan jag rekomendera om ni har vägarna till Boden!
Ritva
Nu är det slut på semestern! Men hoppas att ni som har semester kvar får det bra!
Med världens bästa arbete så lider jag inte nämnvärt!
Ritva

För mig är det säremot sista dagen innan semester idag. 
#15 Lycko dej!
Ritva

Nästa vecka börjar gubbens semester! Själv har jag haft sommarlov från kurser och föreningar sen början av juni. Men den sjunde september (på min födelsedag) startar allt igen!
#17 Du fyller år samma dag som min äldste son 
"Ingen är felfri"

#18 Ah, ännu en Jungfru!
Javisst
Men han gillar inte att vara född i jungfruns tecken, det är mycket ballare att vara född i lejonets tecken tycker han, lillasyster är det, och det är han väldigt avis på 
"Ingen är felfri"
Jag har också en jungfru här hemma! 
Ritva
Både min pappa och jag är lejon 
Snart börjar skolan för mina tjejer igen 
/Désirée
Jag tror nog att de ser fram emot det, de blir mer och mer rastlösa nu. 
"Ingen är felfri"
Här är det åtminstone 2½ vecka kvar tills skolan börjar! Men det äldsta dottern behöver minst sagt komma tillbaka till rutinerna.* suck* hon är hopplös just nu!
Ritva