Varför OT
Jag trodde vi är i Sverige så varför OT
det är inget svenskt utryck och det är ytterst få som bet bad det betyder
så jag förstår inte varför man envisas med att annvända det här i fokus
det enda stället det förekommer på är här i fokus
Så varför inte sluta att annvända det och bara skriva en rubrik som man alltid gör annars det ser betydligt bättre ut
Ja, jag har ingen aning om varför det används. Anledningen till attt jag använder det är att det används på iFokus i allmänhet! Men jag valde att använda det tillsammans med ditt "Paus" för att de som kommer utifrån in på hörselskadade ska veta var de kan lägga sånt som inte passar in någon annanstans. Någon annan kanske vet?!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Tycker det verka förekomma i många andra forum också. Det var i alla fall på ett annat forum jag såg det första gången och undrade vad de menade med OT
OT är ju bara en förkortning av "Off Topic" som är allmänt vedertaget på Internet.
Det är inte alls vedertaget på hela internät
jag har nbara träffat på det här och jag tycker inte om det
Jag tyvker att det ser bättre ut med bara en rubrik utan det bedervärdiga OT före innehållet fast det är väl bara jag som tycker så
Det har väl med åldern att göra
Jag vill inte ha OT med i rubriken. För mig är rubrikens innehåll mer intressant än bokstäverna OT. Tror sökmotorerna tycker likadant. Sedan är det upp till mig om jag vill fortsätta läsa eller ej. Däremot är det tydligen vedertaget på en massa forum utanför iFokus
#5 Anledningen till att det står i rubriken är ju för att markera att det här inte hör till sajtens huvudsakliga ämne så att säga utanför ämnet. Då ser de som inte är intresserade av att läsa annat vad det kan handla om och därmed välja bort det!
Därmed har jag inte sagt att jag gillar det heller!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag läser alldrig dessa OT trådat jus för att det står OT före
Och sökmotorerna tar inte med dessa trådar bad jag har sett det var därför jag inte vill se det på mina sajterutan kallar det Paus i stället det säger och det är något annat som inte tillhör ämnet
det går ju att använda det svenska "utanför ämnet" i stället. OT används på alla dom andra forum jag är med på i alla fall
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.