Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettboktips
Läst 1761 ggr
Ritva
0

Boktipstråden...

Så här på sommaren och i semestertider läser vi ofta mycket mer än man brukar! I alla fall jag! Jag kan inte läsa så mycket till vardags för då får jag inget annat gjort!

Nu är jag sugen på att läsa! Så jag tänkte vi kunde ge varandra lite tips på bra böcker  (och/eller filmer) att läsa.

Vad föreslår ni?Tungan ute

(bild på böcker)

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Surgubben
0

Läser inte så mycket böcker, men brukar läsa Leif GW Perssons böcker och en och en annan av Jan Guillo. Dessa skriver på ett sätt som tilltalar mig helt enkelt…

Ritva
0

#1Det är det många som gör! Hm skulle kanske pröva dem i sommar?!?

Ritva

Ritva
0

Jag gillar annars mest romaner, härliga tjocka romaner. Har under våren "plöjt" Sagan om Isfolket på 47 böcker! De var riktigt bra!

Någon som har fler tips?

Ritva

Ritva
0

Nu har jag varit till Bibblan och lånat 5 tjocka böcker. Obestämd Undra om de räcker till måndag när bibblan öppnar igen. Det blir väl två dagar på stranden åtminstone…maken åker på jobb och ungarna vill väl bada förmodar jag!

Ritva

mona43
0

Jag läser en hel del, lånar ofta på bibloteket, även på sommaren, det blir allt från Deckare till drama, biografier och annat, lite blandat blir det.

Tror det är toppen att lära barnen att det finns böcker i dagens datavärld. Mina barn följer jämt med och lånar böcker, inte mycket som är gratis numera, så man får passa på.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tiana
0

Jag är också en bokmal, men för tillfället har jag små kattungar hemma och de vill bara ligga på boken om jag plockar fram en…

Tycker mycket om deckare, och historiska berättelser (sanna eller inte). Även mycket lättlästa historier slinker gärna in i bokkassen, chick-lit…

Men vad jag rekommenderar är just biblioteket! Kan inte välja en bok eller författare Tungan ute

[SvenA]
0

Även jag är enstor bokslukare men jag måste hålla mig till ljudböcker

Jag läser helst deckare och histioria med Svensk annknytning

Ritva
0

Nu har jag plöjt tre av de fem jag lånade i onsdags!

Hope av Leaskey Pearse. En roman om en flicka som föds som öäkting och tas hand om av en av tjänstefolkets föräldrar.Och historien om hennes liv.

En flicka som heter Alice av Kristin Hannah. Roman om en förvildad flicka som plötsligt dyker upp i ett samhälle och hur man lyckas närma sig henne.

Fördömd av Johanne Hildebrandt. Handlar om en ung kvinna som är arkeolog som hittar en grav/kropp i fjällvärden som de forslar till Stockholm. Det visar sig att det finns band till det förgångna. (En skräckroman med uråldigr samisk mytologi)

Jag tyckte de var jättebra allihopa! Så gillar man nutida relativt verkliga berättelser, med lite kärlek, så rekomenderar jag dem verkligen!

Ritva