Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: utanförämnet
Läst 3338 ggr
Ritva
0

Resultatet av Kul lek!

Vi har ju tillsammans skapat en berättelse i tråden "Kul lek". Den här gången blev det en saga. Vi har alla skrivit en rad eller något ord. Nu har jag sammanfattat dem och redigerat lite så berättelsen flyter fint.

Författare den här gången är:  SvenA, Ebba55, LeffeD och  Popcornett

Så här blev det:

Det var en gång en gubbe som bodde skogen. En dag ramlade han och tappade bort sin klocka. Plötsligt började tiden gå jättefort och eftersom han inte hade någon klocka blev han mycket förvirrad. Han gick även vilse i lingonriset som plötsligt verkade bli större. Där hittade han en liten, liten, liten älva, som ville dansa. Plötsligt, när de dansade, stannade tiden och de stammade: - Va, va, vad hände???

De träffade kapten Krok och hans anhang. De ville ha tag i Peter Pan. Men allra helst vill han gå bada. De lyckades övertala kapten Krok och hans anhang att följa med istället. Kapten Krok tyckte det var riktigt skönt, tills han upptäckte att badbyxorna var borta. Då blev han alldeles röd och frustrerad, för det var ju hans favorit badbyxor, men de satt på kroken på kapten Krok. När kapten Krok upptäckte det blev han generad och började skratta och sedan bestämde sig gubben och älvan för att rymma fältet.

Snipp snapp slut så var sagan slut!

Skrattande

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[SvenA]
0

Tack för sammanfattningen

Men jag vore tacksam för om du inte upprepar tecken efter varandra denna ¨ång ? ! det blir jobbigt för mig attlysssna på alla upprepningar

Läs artikeln underlätta för synskadade så vet du varför

Ritva
0

#1 du tänker på … det var mest för att visa vad som för historien vidare, om man skriver till något annat meddelande. Sorry! Tänkte inte på det!

Man kanske kan skriva annat inom parantes för att visa att det inte hör till historien.  Jag har varit med och skrivit i liknade tråd på annan sajt och där kan det ibland blir riktigt svamligt…fast där kallas det för nattsudd.

Förvånad kom på att den kanske inte kan läsa engelska heller? Kan den det?

Tänk vad man lär sig mycket varje dag!Tungan ute

kram

Ritva

[SvenA]
0

Den läser bara Svenska så allt annat blir bara en massa konstiga ord

Den försöker tolka allt till ord och den upprepar alla tecken som står på skärmen

!!!!!!!!!! detta blir utrop tio upprepat 10 gånger så då kan du tänka dig hur det är att lyssna på

Ritva
0

#3 usch! Snacka om att det hakar upp sig. Jag ber om ursäkt men det är bara min okunskap om ditt funktionshinder som gör att jag inte vet bättre, men jag lär mig mer och mer.

Ritva

[SvenA]
0

Vi är alla barn i början och vi lär så länge vi lever så det är ingen fara

Jag blir bara så frustrerad när jag hör alla upprepningar

Jag ser nämligen inte ens skärmen så det går inte att hoppa över heller

Surgubben
0

Hur sjutton navigerar du om du inte ser skärmen, Sven?

Håller du muspekaren över en länk så läses länken upp, eller? Måste ju ta sin lilla tid och gå igenom en sida?

[SvenA]
0

Jag använder inte musen jag arbetar bara med tangentbordet och det fungera lika bra och är snabbare än vad musen är

Paula31
0

Men Sven alltså, jag är imponerad. Hur mycket hör du då?

[SvenA]
0

Förstår inte vad du menar

Surgubben
0

Hon menar nog hur bra du hör. Men jag gissar att du är normalhörande, Sven?

Paula31
0

Ja, jag undrade om du är hörselskadad också, tyckte jag läste nåt om det, men jag kanske missförstod?

[SvenA]
0

´Jag är ett spå kallat öronbarn och jag har en del bullerskador jag har inte hörapparat men jag har svpårt att klara av höra när flera personer talar samtidigt och har även svårt att höra radio och tv utam måste ha hög volym så jag är inte normalthörande

Paula31
0

#12 Ja, det var ungefär så som jag uppfattat det, att du hade nån liten hörselskada. Men med datorn fungerar det bra då, om det inte är en massa oljud runt om kring eller?

[SvenA]
0

Så länge ja sitter ensam och håller på ´å fungerar det bra fast jag kan inte ha bakgrundsljud som stör för då hör jag inte vad som sägs