Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: allmännt-övrigt
Läst 3769 ggr
MIRJAMI
0

Tjuter i mina öron

De senaste tiden har jag haft ett tjutande ljud som kommer och går i mina öron. Denna ljud startar väldigt högt och sedan brukar den försvínna efter ett tag. Vet inte vad det är…Någon som kan komma med något tips??

ivanhoe81
0

en typ av tinnitus troligtvis, jag har likadant

jobbigt för det börjar tjuta vid fel tidpunkt

[SvenA]
0

Jag tror att vi är många som upplever detta jag har det också med ojäna mellanrum

Men vet inte exakt vad det beror på

giffan
0

Jag kan få så om det är väldigt tyst. Speciellt om jag står ute och det är så där tyst det bara kan vara ute i skogen på natten. Då kommer det ett tjut i öronen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rita-S
0

jag har en sällan gong fått ett tunt tjutande ljud i öronen som har hållit vid sig nån minut. JAg antar det är en rätt mild förbigåande tinitus, enligt min läkare är det rätt så vanligt att man en gong i mellan upplever "fenomenet", och jag priser mig lycklig att jag inte besväras av det dygnet runt faktisk. Det ger mig en viss kjänsla av hur det måste va med att ha det dygnet runt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

ivanhoe81
0

det som jag har går upp och ner i styrka ibland är det helt tyst (gud vad skönt) det värsta är när det är helt tyst omkring mig typ som då man ska sova

men det finns fina stunder på dagen då det är helt tyst

Leopoldine
0

Jag har tinnitus i mitt hörselskadade öra. Det blir värre när jag är trött, så på kvällarna kan det vara jobbigt.

giffan
0

#2 fast jag störs inte direkt av mitt tjutande.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

nun7ne
0

Glad   det har tjutit mer eller mindre i öronen hela livet, i synnerhet vid trötthet, eller när jag varit i bullrig miljö  eller bland mycket folk

har "lärt" mig att "leva med" det .  Har varit hörselskadad sen jag föddes….  är nu 60+ . Är döv på det ena örat och några procents hörsel på det andra…. och det kan bli många poänger både trevliga och mindre trevliga  i möten med människor….. numera tar jag inte så hårt när människor inte vill/kan förstå, bara det inte övergår till dumheter - t.ex. mobbning……      

förresten heter oljudet i öronen tinnitus… i regel…..

ska sova nu ……   kramar om        nunne

Ritva
0

Hej!

Jag har tinnitus iform av pipljud men inte hela tiden. Egentligen är jag nog förskonad i från det. Värst är när jag vaknar mitt i natten och tror att min yngsta dotter gråter för att det tjuter i örat. Men jag har lärt mig att lyssna igen och känna efter om det låter likadant eller om det förändras för att avgöra om det är min dotter eller inte. I perioder vaknar jag varje natt av detta vid ungefär samma tid.

Det brukar vara som flera skrivit att det beror på miljön man är i och har varit i -om man utsatt sig för ex buller osv.

Glad påsk påer!! Skrattande

kramar Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

ivanhoe81
0

#9 det är väl liknande som min tinnitus visst min kommer och går ibland högt ibland knapt alls, har flera gånger trott att det är min mobiltelefon som ringer speciellt då jag är i ett halvvaket tillstånd

glad påsk

Ritva
0

#10 SkrattandeHaha det där att man tror att det är nåt annat är nog ganska vanligt… Det finns massor av kul situationer som blir tokigt när man hör illa!

Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

ivanhoe81
0

#11 ja det brukar bli lite roliga situationer ibland