Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikett: allmännt-övrigt
Läst 1651 ggr
[dcpower]
0

va snälla med era öron

jag tkr alla som lyssnar på hög musik ska tänka om lite tänk på att det skadar öronen!!!! precis som musiken gjorde med mina å just nu e musiken som ett gift för mig jag KAN bara inte låta bli å lyssna så sätt stopp innan det går för långt/dcpower

[SvenA]
0

Det är så riktigt att man ska vara snäll not sina öron

Tatsja
0

Min yngste son, idag 29 år. Grattis andreas.

Han kan inte ha öronpropparna till freestyle längre. Allt är på grund av att han hade dem jämt som mindre och på hög volym.

Så idag förbannar han sig själv.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

PimTheGreat
0

Jag använder ALDRIG ljud rätt in i örat som freestyle och jag rekommenderar bort det hos barnen här hemma med, men sen att de inte lyssnar e en annan sak. De får stå med sin egna dumhet om några år. De ser mina besvär jag har och lyssnar de då inte på mina råd får de f*n ta mig skylla sig själva.

pryzze
0

Jag skulle aldrig säga till någon som har fått tinnitus eller annat att han/hon får skylla sig själv. Skulle inte ens låta mina värsta ovänn få tinnitus.

Det är fråga om okunskap som vi drabbade måste få bort.

Och om det dessutom är barn gör ju att vi måste anstränga oss ännu mer att förklara och inte fördömma.

//Pryzze

emiya
0

Vad bra att du skriver så, dcpower! Man ska vara aktsam om sig själv, för tyvärr får man sota för det längre fram i livet.

Jag kan inte heller vara utan musik, men man kan ju njuta av den utan att skada sina öron.

Tatsja
0

Tyvärr lyssnar inte barnen på oss, utan fortsätter att ha hög musik i freestylen. Detta dunkadunnka som hörs var de än går eller sitter. Även hemma, brukar de ha hög musik. Vilket barn har inte höjt när man varit inne och sänk ljudet.

Hur ska vi få dem att lyssna? Gjorde vi själva det?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

emiya
0

#6 Hmmm - ja, du, så sant - jag kommer ihåg när mamma varnade mig för diskoteken *rodnar generat*! Inte lyssnade man då inte!

[dcpower]
0

tyvärr kan jag inte njuta av musiken om den inte  e på hög volym det har helt enkelt blivit som ett gift:(:(