Läser ni mycket böcker
Om ni läser mycket böcker så berätta för oss andra vad niläst och vad ni tycker om boken det kan inspirera andra att läsa dessa böcker
Berätta även om ni läser ljudböcker det är viktigt med tanke på att det är det enda sättet för en del av oss att läsa böcker på

Jag lånade av en slump idag boken Liv av Bente Bratlund Maeland.
Det handlar om två 16 åriga tjejer som lever två helt vanliga liv och är värdens bästa kompisar och varit det i flera år. De drömmer om allt som ungdomar gör, resa, killar ja allt. Så en dag förändras allt då tjejen Liv får leukrmi. Så får man följa bådas liv om hur det är att se sin kompis förändras på grund av sjukdomen och för Liv som själv kämpar för sjukdomen.
Det är verkligen gripande, den är lätt läst, men jag kunde ej lägga ifrån mej boken förrän jag hade läst ut den. Jag tycker verkligen om den boken och kan läsa den flera gånger, men visst det blir ju ej samma sak andra gången.
Men det är verkligen någon man kan läsa även om den är lätt läst. Jag rekomenderar den varmt. Den finns även som ljudbok (det ligger en skiva med i boken, i alla fall denna som är från Karlstads biblotek).
Det kanske är det nya sättet att skriva böcker på som är utnyttjat eftersom det finns en ljud CD med
Det innebär att man samtidigt som man skriver en bok i word så produverar man en ljudfil som man sedan kan bränna till en CD
Det är en talsyntes som läser in ljudfilen och det låter riktigt bra
Det är ett tilläggsprograsom man kopplar ihop med word som finns att köpa och kostar omkring 500 kronor
Jag har läste en bok som är producerad på detta sättet och det låter riktigt bra
Den bok jag läst på det sättet heter Mina Två Liv och är skriven av en blind kille i Umeå som Heter Ulf Bergström
Den handlar om hans liv och hur man blir bemött som gravt synskadad Den tar upp bemötandefrågan på ett verkligt bra sätt Den är läsvärd om man tycker dessa frågor är viktiga
Jag läser, Älskar böcker och det skrivna ordet
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag läser minst en bok i veckan normalt fast nu när jag går på rehab tre dagar i veckan så blir det inte så nycket
Har alltid flera böcker som jag växlar med. Ska köpa lite nytt snart. Fick ett presentkort på Bokia av min son när jag fyllde år. Han är snäll han. Vet att mamma vill ha böcker.
Väl mött, Tatsja
Böcker är toppen, min smak är blandad, vad vore livet utan böcker, jättebra att biblioteket finns, böcker är ju rätt så dyrt
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Det är absolut viktigt med bra biblioetek så att alla kan låna och läsa
Det är synd att många bibliotek har försvunnit, det är verkligen en resurs att bevara, jag brukar uppmuntra mina barn att låna böcker, vi åker till biblioteket minst en gång i veckan, har sett att många ungdommar lånar datorerna på biblioteket, hoppas bara de blir nyfikna på vad som finns på hyllorna också.
"Ingen är felfri"
Det kommer säkert jast det kan ta tid
Köpte några böcker nu när jag låg på sjukhuset. Deckare av Michael Connelly. Han är kriminalreporter och skriver väldigt bra. läsvärt
Väl mött, Tatsja
Jag gillar Liza Marklunds böcker, håller just nu på läsa En plats i solen
"Ingen är felfri"
Ja Lisa Marklumd skriver bra jag har läst en hel del av henne om reporten Lena Bengtsson som jag tycker är mycket bra

Läser en hel del böcker när jag inte har ångest. Tyvärr har min ångest varit på topp den senaste tiden så det har inte blivit många böcker lästa. Annars så läser jag 1-2 böcker i veckan. Och jag läser med fantasy, skräck och deckare. Finns många bra författare o en jag gillar stark är Dean R Koontz o han skriver skräck/thrilles. Har läst flera av hans böcker flera gånger tack vare att de är så bra o spännande=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#11 Faktiskt en som jag inte tycker om. Tyvärr.
#13 Fantasy gillar jag också.
Väl mött, Tatsja
Har ni laddat upp ned riktigt mycke böker nu iför långhelgen
Själv ska jag läsa Sjövall och Valö och deras polisromaner
som nu finns på MP3 Skivor