Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 1720 ggr
Tatsja
0

Hur syns NI?

Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.

Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.

Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.

Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.

Tatsja, Medarbetare rörelsehindrade och kost

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsja
0

Detta föreställer en hund med reflexväst, ett barn med reflexväst och en barnvagn som har ett regnställ som är reflex i allt. Det syns på våra vägar och räddar liv.

Bild

Väl mött, Tatsja

[SvenA]
0

Bra beskrivning av bilden för oss som inte ser bliderna gör gärna så när ni lägger in bilder

Tatsja
0

Försöker tänka på det efter ett inlägg av dig. Tror det var synskadade eller rörelsehindrade.

Jätteviktigt att synas i trafiken. Även i stan med alla gatljus. För en bilist så markerar det att här kommer jag. Inte säker att du syns utan reflex. Kan vara ett möte som bländar och så vidare.

Nu när julen närmar sig så är reflexer en bra klapp att ge bort. Tänk på att de inte är så dyra. ÖB har jättebilliga, Sen finns det guldsmedsaffärer som säljer för förmån till bröstcancer. Mycket bra.

Rädda ditt liv och andras - bär reflex.

Väl mött, Tatsja

mona43
0

mycket viktigt nu när vintermörkret kommer, en billig livräddning, och oerhört betydelsefullt för alla som är ute efter vägarna, lika viktigt som bilbältet som så många slarvar med fortfarande!

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
0

Även cyklar. Många som kommer utan lampor och reflex. I england är det lag på att om du cyklar, måste du bära reflexväst, även dagtid. Tycker det är bra

Väl mött, Tatsja

leijasmatte
0

Jag bor ute på landet där inga gatulampor finns. Reflexjacka på mig med pannlampa på huvudet. Har reflexväst även på min hund och iblan även en reflexhänge med lite ljus i så hon syns ordentligt. Även barnen har reflexjacka eller väst på sig när de är ute i skymning/gryning. Katten har halsband med reflexremsa i. Allt för att synas bra i mörker.

Tatsja
0

#6 Låter jättebra. Tyvärr ser jag ofta barn som är ute och leker i skymningen och inte har några reflexer. Viktigt speciellt när det finns biltrafik.

Väl mött, Tatsja

Carrocs
0

Jag är mörkerkänslig i ögonen och har svårt att se folk i mörkret oavsett om jag kör moped, cyklar eller kör bil, så reflexvästar underlättar väldigt mycket för mig!

Tatsja
0

Även för dem som kör.

Trevligt att läsa att så många tänker på det här med reflexer, men det behövs mer upplysning. Tyvärr är det många fler som inte bryr sig eller tänker på det.

Väl mött, Tatsja