Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettförvärvadhörselskada
Läst 2267 ggr
Tatsja
0

Hörsel

Bra att denna sajt öppnats. Även vi som har lite fel på hörseln behöver höras på nätet. Finns många som har tinnitus eller annat fel. Jag är själv halvdöv på höger öra. Troligen på grund av att jag är öronbarn. De stack ju hål på trumhinnen förr när man hade ont.

Mina barn brukar ha roligt åt mig ibland. Jag hör goddag yxskaft.

Kan bli många skratt.

Kramiz och lycka till

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
0

Tack det var kul att diu valde denna sajt du är första medlemen

Tatsja
0

Tack Sven. Självklart gör jag det. Speciellt eftersom jag själv har problem.

Väl mött, Tatsja

mona43
0

Jag har samma problem som dej Tatsja, har nästan ingen hörsel kvar på vänster öra, var ett öronbarn även jag, min familj får många glada skratt emellanåt Glad men visst är det svårt många gånger, och pinsamt också då man svarar helt galet bland andra.

Trevligt med denna sajt!

kram! Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
0

#3 Ibland kan det bli galet. Kan ge ett exempel

Bodde i ett hyreshus och kompisen tvärtöver. Vi var på balkongen och hon skrek till mig att hon fått gruppsex. Snacka jag blev paff. Frågade flera gånger och fick samma svar. Gruppsex. Hämtade söner och dåvarande make. De tyckte likadant. Även grannen under mig. Hon gick då och ringde mig och sa att jag hade fel.
Hon hade fått Jotex. katalogen alltså. snacka om att vi skratta.

Ibland hör man bara det man vill.Glad

Väl mött, Tatsja

mona43
0

Skrattande ja det kan bli många lustiga saker man hör.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Simson
0

Jag har kraftig tinnitus på båda öronen. Fem olika en bra dag. Har också hyperacusis. Framåt eftermiddagen gör tangentbordet ont i öronen och konsonanter är något jag undviker. Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
0

Även jag är ett så kallat hörselbarn men har ändå inte vatit rädd om min hörsel utan har ofta arbetat utan hörseskydd med olika maskiner och det får man ju lida av i dag då det är svårt att höra vad folk säger när det ärfler som talar i samma rum då blir det bara en massa oljud som inte går att säskilja

Tatsja
0

I dagens samhälle blir hörseln sämre och sämre. Dessa hörlurar som alla går med och hör hög musik, förstör. Sen musiken ska tydligen vara på högsta volym, var de än är. Galor har också hög musik. Inte undra på att hörselproblem ökar

Väl mött, Tatsja

Simson
0

#4 Ja Jotex har mycket i sin katalog men fullt så mycket har de nog inte. Fniss!

Tatsja
0

#9 Men ibland spelar hörsen en ett spratt. Sen att vi var fler som hörde samma sak, gjorde inte detta mindre roligt.

Många gånger man råkar ut för missförstånd som är goddag yxskaft. Efteråt skrattar man gott.

Väl mött, Tatsja

Simson
0

#10 Ja i telefon kan jag svara på helt andra saker än det som egentligen sagts. Fniss!

leijasmatte
0

Min son var också ett öronbarn som liten. Nu vet de inte om hans nedsatta hörsel är från födseln eller från alla otiter han haft. De vill ha det till att det kommer från födseln. Räckte med snuva på morgonen så kom värk och otiten på kvällen. Det slog aldrig fel. Han hör också mycket fel. Min man har skjutit sönder sin hörsel och ska nu gå till öronmott för att äntligen få hörapparat. Kanske det kan bli lite lättare hemma med kommunikationen.Glad