Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettallmännt-övrigt
Läst 79 ggr
DesK
3

HRF - skäms!

Mitt under brinnande pandemi var det någon från HRF som uttalade sig om att plexiglasskivorna i butikerna måste tas bort, så att hörselskadade kan höra bättre vad butikspersonalen säger. Detta tolkar jag som att det är viktigare att höra än att skydda människor från att bli sjuka!
Idag var det återigen någon som uttalade samma sak, med anledning av att många butiker väljer att ha kvar bl a plexiglasskivorna! Pandemin är inte över! Det är förfärligt att se hur en organisation på detta sätt fullkomligt struntar i konsekvenserna av sådana uttalanden! Så HRF ska skämmas!

/Désirée

johan
3

Det är ju inte svårt att böja sig lite ner eller stå vid sidan. Eller bara be personalen prata högre.

Mvh // Johan

DesK
3

#1 Exakt så! Det gör jag. Mitt ansvar är att se till att ha så bra hjälpmedel som möjligt och tala om när jag inte hör. Det är ju inte värre att höra dåligt än att använda glasögon eller gå med käpp. Att människor inom HRF uttalar sig på detta vis är fullkomligt huvudlöst!

/Désirée

TatsuOni
3

Jag anser dessutom att även om vi skulle bli av med pandemin, så borde personalen få behålla plexiglasen för att de enligt mig ger en bättre arbetsmiljö.

Det finns ju sjuka människor och sådana som hostar rätt ut i kassan året runt.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/