Hörinsatser som "poppar"?
Förra månaden så fick jag äntligen nya hörapparater. Dock så har jag märkt att insatserna liksom poppar ibland. De verkar flytta sig i öronen och skapar därmed ett pop ljud. Det är egentligen inget nytt då det kunde hända med mina gamla med, men inte lika ofta som med dessa. Det är värst när man äter. Då varje gång man tuggar så poppar det i öronen, som om man har lock fast ändå inte.
Det verkar vara som mest besvärligt senare under dagen när insatserna har blivit lite smutsiga av vax. Tar jag ut dem och rengör dem så poppar det inte på ett tag.
Jag ska till audionomen nästa vecka så det är definitivt något som jag kommer att ta upp. Men jag var ändå lite nyfiken ifall andra har upplevt detta.
Härligt att du har fått nya hörisar, men knepigt med poppandet. Jag har inte varit med om detta. Vad har du för typ av proppar?
/Désirée
Jag har formgjutna insatser.
Okej, jag har formgjuten insats på dövsidan men öppen dom på hörsidan. På dövsidan har jag endast en hörselrest och hör ca 25% med hörisen i örat. Kan vara därför som jag inte uppfattar något poppande.
/Désirée
Sedan några dagar så poppar min insats på hörsidan. Jag var på hörcentralen och justerade den proppen och sedan dess poppar den. Jag blev satt på väntelista för nya hörapparater och nytt hörselprov, så blir väl kallad rätt snart 😊
/Désirée